Onderhoud onderdelen mazda

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gekkedonder
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2007, 18:09

Onderhoud onderdelen mazda

Bericht door Gekkedonder »

Hallo,
Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben een student van 18 jaar.. En wil mijn eerste autootje binnenkort kopen. Ik wou eigenlijk een simpel en een licht autootje alleen ben (helaas) Helemaal verliefd geworden op de Mazda MX3.

Maar voordat ik naar zo'n mooie Mazda MX3 (1.6) wil kijken. Vraag ik me nog steeds af hoe duur de onderdelen en de onderhoud precies is. Na verschillende keren gekeken via de search button. Heb ik nog steeds niet precies antwoord.

Hoop snel antwoord van julllie,

Gekkedonder
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Gebruik de zoekfunctie eens dan kan je heel veel info vinden ;)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

marcel v6 schreef:Gebruik de zoekfunctie eens dan kan je heel veel info vinden ;)


anders dan lees je eventjes wat er staat marcel... hij zegt toch dat hij via de search niks kan vinden..

@ gekkedonder:

zowieso doe je met een mx niet gauw een miskoop, echter onderhoud kan bij een japanner duurder zijn tov een VW golf bijvoorbeeld.

onderdelen voor onze mazda's zijn in verhouding tot bijvoorbeeld de meer gemaakte onderdelen van bijvoorbeeld VW of Opel stuk duurder, zeker als je ze aanschaft via de dealer.

gelukkig is er genoeg te vinden bij de lokale automaterialenzaak ( brezan etc) kijk ook eens op www.hbase.nl en zoek daar maar beetje rond bij de mazda mx3
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gekkedonder
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2007, 18:09

Bericht door Gekkedonder »

Bedankt, voor het bericht. Als ik zo de prijzen vergelijk met andere merken valt het gelukkig allemaal wel mee.

Oh nog 1 vraag trouwens, heeft chiptuning bij een mazda mx3 1.6 veel effect?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

bij geen enkele N/A motor ( dus niet geblazen door turbo of compressor) heeft het veel zin..

de kostprijs die eraan zit weegt niet op tegen de winst die je ermee pakt.

dan ging ik nog liever zoeken naar een v6je, in onderhoud net zo duur, en qua benzine verbruik in sommige gevallen zuiniger als de 1.6..

zoek maar eens naar verbruik etc, veel 1.6 rijders bestempelen het wel als de 1.6 duurrijdersclub :mrgreen:

zowieso heb je met een v6 mooier motorgeluid, voldoende vermogen voorhanden, en later altijd de mogelijkheid om te swappen naar een 2.5L KLZE/KLDE

maar goed, ik zie dat je net 18 bent, dus verzekeringtechnisch kan het zijn dat dit problematisch wordt...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gekkedonder
New member
New member
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2007, 18:09

Bericht door Gekkedonder »

De Mazda MX-3 heeft voor mij gewoon de looks. Motorisch maakt het mij niet zoveel uit. Vroeg me gewoon af of chiptuning hielp, want iemand heeft mij wel eens wijs gemaakt dat je met chiptuning je auto ook zuiniger maakt. Heb geen idee of dat waar is of niet.
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

Gekkedonder schreef:De Mazda MX-3 heeft voor mij gewoon de looks. Motorisch maakt het mij niet zoveel uit. Vroeg me gewoon af of chiptuning hielp, want iemand heeft mij wel eens wijs gemaakt dat je met chiptuning je auto ook zuiniger maakt. Heb geen idee of dat waar is of niet.


als ik jou was zou ik niet een te hoge verwachting hebben van chip tunen, ook qua verbruik etc. is het niet heel erg merkbaar hoor.
dat is tenminste mijn ervaring ermee maar ik ga volgende week waarschijnlijk wel een goeie voor m'n auto halen. ben dus benieuwd.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

chiptunen heeft pas zin als je het met meerdere dingen aanpakt, dan krijg je een , en en en situatie, dus dan helpen alle beetjes.
kwa verbruik zou ik 1.8 v6 gaan rijden, want een 1.6 rijd duurder dan de v6.
kwa onderhoud tja als er motorische problemen zijn dan zal een v6 toch iets duurder zijn omdat het motorruim helemaal ingepakt is.
bij de 1.6 kunnen ze overal goed bij en dat scheelt gewoon erg veel.
maar de kans dat je problemen krijgt met een mazda is vrij gering :mrgreen: maar goed ook van een mazda zijn de onderdelen wel eens aan vervanging toe ;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Ik denk dat je redelijk op een liijn zit met andere wagen kwa kosten aan onderhoud.

Want bv van golfjes in genoeg te krijgen, degene die zelf sleuteld haalt de meeste dingen ook van de sloop af. dan ben je een stuk goedkoper uit.
Maar als je normaal bij een garage laat doen dat de prijzen niet ver van me kaar af liggen.

En als je mazda goed onderhoud, zul je er weinig problemen mee hebben. Het zijn betrouwbare wagens,
Mij heeft ze nog nooit laten staan :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

ik weet niet waar je je stelling dat een 1.6 meer verbruikt dan een 1.8 op basseerd maar volgens mij klopt dat dus niet.

de 1.6 staat bekend als een zuinige auto. Het ligt helemaal aan de bestuurder van de 1.6 of 1.8 hou zuinig de wagen is. Tuurlijk zijn er 1.8 rijders die zuiniger kunnen rijden dan 1.6 rijders, maar dat wil niet zeggen dat een 1.6 per definitie minder zuinig zou rijden als een 1.8

Kijk anders maar eens hier http://www.mazdamx-3.nl/extra/info.html

@gekkedonder welkom bij de club.
Het is in mijn ogen een goed idee om te beginnen met een 1.6, lekker op eigen naam verzekeren, no claim opbouwen en over een paar jaar overstappen op een 1.8/2.5 gaat je een hoop schelen in de verzekering.
Plaats reactie