Ik zit met een dilemma op het gebied van autospuiten. Het zou geweldig zijn als er hier mogelijk autospuiters zitten die er wat zinnigs over zouden kunnen schrijven of dat er misschien wel mensen zijn met soortgelijke ervaringen, adresjes, etc.
Het verhaal is als volgt:
Net even geweest bij Alacar voor een prijsopgave voor wat herstel –en spuitwerk. Mijn MX3 (en gelukkig niet ik) heeft last van blaasjes en wel aan de linker –en rechter zijde van de achterspatborden. Aan de ene kant zijn de blaasjes erger dan aan de andere kant maar aan beide kanten moet er nieuw plaatwerk tussen. Ook moet mijn voorbumper opnieuw gespoten worden want teveel bar is dodelijk voor je lak (oops!

Nu heb ik twee opties om het te laten herstellen/spuiten en dat zijn de volgende:
De cheapass optie:
Schuren, plamuren, speciale thinnershit erop tegen roest en spuiten. Risico bestaat volgens Alacar dat de blaasjes weer terugkomen. Hetzij binnen een jaar, hetzij binnen twee jaar of als je pech hebt een maand. Zit geen garantie op en ik moet dan rekenen op ongeveer €1000 (iets meer waarschijnlijk)
Voordeel: de prijs, reparatie is snel klaar.
Nadeel: roest kan terugkomen, geen garantie.
De deluxe versie:
Plekken waar de roestblaasjes zitten worden weggezaagd, nagelopen, schoongemaakt en krijgen een antiroest behandeling. Er wordt nieuw plaatwerk op maat gemaakt, erin gelast en passend gemaakt. Ook moet de achterbumper worden verwijderd. Hier zit veel uurloon in, namelijk: 16 uur (2 keer 8 uur) De teller staat dan al op €840 ex de BTW, €1050 inclusief de BTW. Staat tegenover dat ik voor het plaatwerk niet extra hoef te betalen, platen hebben ze toch nog wel ergens liggen, zeiden ze.
Na dit alles wordt het uiteraard gespoten. Totale kosten: €1740 nogwat
Voordeel: roestplekken worden echt verwijderd, jaar garantie op alles, als blijkt dat er meer plaatwerk of zelfs een heel nieuw scherm nodig is en in het geval van eventuele complicaties blijft de prijs hetzelfde, antiroestbehandeling.
Nadeel: de prijs!
Meerkosten van de het spuiten van de voorbumper heb ik niet meegeteld, dat valt teniet. Spuiten kost bij de deluxeversie €330 ex de BTW (dit zijn dan de drie staande delen die gespoten moeten worden)
Nu wil ik weten: is dit een goede prijs gezien het werk of…. Kan het nog beter/goedkoper/whatever?