olie plus handrem!!!!!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tim
New member
New member
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:53
Locatie: hellevoetsluis

olie plus handrem!!!!!!

Bericht door tim »

hey all.ik moet over 3 weken een apk hebben :cry: en der zijn een aantal dingen wat ik daarvoor wil maken.zoals me handrem hij blijft hangen en heb het al met wd40 ingespoten en deed het goed tot nu toe zou het werken als ik de hem uit mekaar haal en dan de schoon maak en terug zet.en nog een puntje me olie pijl is erg laag en ik wil der nieuwen olie in doen en ben benieuwd welke soort het besten is voor me motor heb een v6 1.8 en hoeveel gaat der +- in.hoor graag reacties groetejs tim
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

tim schreef:hey all.ik moet over 3 weken een apk hebben :cry: en der zijn een aantal dingen wat ik daarvoor wil maken.zoals me handrem hij blijft hangen en heb het al met wd40 ingespoten en deed het goed tot nu toe zou het werken als ik de hem uit mekaar haal en dan de schoon maak en terug zet.en nog een puntje me olie pijl is erg laag en ik wil der nieuwen olie in doen en ben benieuwd welke soort het besten is voor me motor heb een v6 1.8 en hoeveel gaat der +- in.hoor graag reacties groetejs tim


er gaat in totaal 4L olie in... voorgeschreven door mazda is 5W30...

handrem. je weet zeker dat ie blijft hangen? is het niet de klauw die door de roest bijv blijft hangen ( komt ook vaak voor he dat er roest in de geleidebussen zit)

hier heb je iig een foto van het handremsysteem:

Afbeelding
je zou er een nieuwe kabel op kunnen zetten, maar misschien eerst even kijken of het echt de handrem is die blijft hangen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
tim
New member
New member
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:53
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door tim »

het is zeg maar zo je hendel op me remklauw van me handrem die blijft hangen als ik hem aantrek en wil niet terug alleen als ik der een schoefendraaier tegen zet en der een knal tegen geef.dat had ik 10 keer met wd40 gedaan en toen deed die het weer en ik denk dat die gewoon stroef gaat en als ik hem schoon maak van binnen dat die dan better gaat?????????gr tim
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

zucht :shock: Ik ken het probleem, had het op precies dezelfde manier
als jij opgelost :)
Helaas is dat idd maar tijdelijk :cry:
Dus we moeten allebij nog een keer :oops:
succes

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
tim
New member
New member
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:53
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door tim »

meschien wel ja :shock: maar ik haal hem wel van de week uit mekaar en doe ik een kliene reviesie laat het je wel weten als ik sucses heb.gr tim
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Maak er wat foto's van, handig voor andere
Afbeelding
tim
New member
New member
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:53
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door tim »

is cool zal der wel een paar maken gr tim
tim
New member
New member
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:53
Locatie: hellevoetsluis

vogends mij de oplosing

Bericht door tim »

heb der alleen 2 verschilende sprays op gedaan 1 was om de roest weg te halen en dan wel je handrem hendeltje heen en weer halen met een waterpomptang en 2 was gewoon wd-40 en dat was genoeg volgends een maat van me die automonteur is :) lekker goedkoop koste me alleen een big mac :) :) :) :) gr tim
Plaats reactie