Pagina 1 van 8

KL-ZE of Turbo ? (1.8 V6)

Geplaatst: 08 jul 2007, 23:34
door fabian.mx3.v6
Hay

Ik zit te twijfelen tussen een KL-ZE en een Turbo :bouncered:

hoe zit het met verzekering , wegenbelasting , keuring, kentekenbewijs ?
Kan iemand mij vertellen wat de eventueele voordelen/nadelen van een KL-ZE / Turbo zijn

Geplaatst: 08 jul 2007, 23:51
door bramx3
die turbo moet die op de 1800 V6 ?

ik denk dat je dan toch het beste bij de kl-ze uit bent
voor niet al te veel geld heb je toch behoorlijk wat pit onder je kap.
en qua verzekering , niet opgeven , ik denk dat er hier niemand is met een kl-ze die um om heeft laten keuren of als een 2500 heeft laten verzekeren .

Geplaatst: 09 jul 2007, 10:49
door Rikmx
met een turbo zal je wel duurder uitzijn... en de duurzaamheid wordt dr ook niet beter op met zo'n balzer

Geplaatst: 09 jul 2007, 11:00
door hyperman
wellicht is het ook handig om je eens te verdiepen wat er bij beide opties nog meer bij komt kijken.
Het is bijvoorbeeld niet dat je een turbo monteert en je dan klaar bent.

Geplaatst: 09 jul 2007, 11:16
door marcel v6
bramx3 schreef:die turbo moet die op de 1800 V6 ?

ik denk dat je dan toch het beste bij de kl-ze uit bent
voor niet al te veel geld heb je toch behoorlijk wat pit onder je kap.
en qua verzekering , niet opgeven , ik denk dat er hier niemand is met een kl-ze die um om heeft laten keuren of als een 2500 heeft laten verzekeren .

Stevan had ze MX-3 wel opnieuw laten keuren en volgens mij staat er bij Ferio op ze kentekenbewijs 2,5L ;)

Geplaatst: 09 jul 2007, 12:49
door fabian.mx3.v6
is het dan niet riskant als je hem niet opgeeft bij de verzekering
het lijkt mij dat als je dat niet doet en brokken maakt dat je in de problemen kan komen of niet?

Geplaatst: 09 jul 2007, 12:50
door fabian.mx3.v6
Ik heb begrepen dat je een turbo altijd warm moet laten draaien en ook weer moet laten afkoelen lijkt me toch ook niet echt fijn
wat doet een KL-ZE van 0 tot 100 ongeveer

Geplaatst: 09 jul 2007, 13:10
door cristof19
euhm
je rijd die gewoon warm zoals je met elke wagen doet
en voor dat "afkoelen" kan je een turbotimer gebruiken.
dan blijft ie nog even voor je nadraaien.
waardoor je er niet hoeft op blijven te wachten

Geplaatst: 09 jul 2007, 13:13
door hyperman
fabian.mx3.v6 schreef:Ik heb begrepen dat je een turbo altijd warm moet laten draaien en ook weer moet laten afkoelen lijkt me toch ook niet echt fijn
wat doet een KL-ZE van 0 tot 100 ongeveer

tussen de 6 en 6,5 seconden afhankelijk van hoe goed je kunt autorijden ;)

Geplaatst: 09 jul 2007, 14:20
door WhiteFinish
Het lijkt mij dat je nog niet al te veel verstand hebt van de verschillen tussen een klze en een turbo.

KLZE is praktisch plug and play terwijl bij een turbo een heleboel meer om de hoek komt kijken.

Ik zeggen, verdiep je eens in beide zaken via de zoekfunctie.