marcel v6 schreef:Zijn de chips voor de 1.8 en voor de 2.5?
er staat toch k8 marcel... voor KL zou je even met sebas contact opmoeten nemen.. binnenkort ga ik ook dat chipje uitproberen (maar is alleen voor curved neck ZE of shortneck DE geloof ik)
@ tiga;
op alle ecu's??? ik heb hier ook nog een k8 ECU liggen met chipje van dennis, en die werkt daar dus niet mee...
staat me nog wat bij dat ze alleen op ECU's werkten met bepaalde printplaat layout
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Dyno !
dat is de eninge manier om een goede chip te maken.
iedere setup is anders en heeft (als je het goed wil doen) andere software nodig.
Dat is het best op de dyno met een wideband air/fuel meter
klopt inderdaad.... maar ik vind het ook wel een risico om er zomaar een chip in te zetten. Er moet wel duidelijk aantoonbaar zijn dat deze klopt.
zomaar een chip proberen vind ik ook zomaar raar... daarmee neem je dus het risico een blok op te blazen.
jeroentje.nl schreef:klopt inderdaad.... maar ik vind het ook wel een risico om er zomaar een chip in te zetten. Er moet wel duidelijk aantoonbaar zijn dat deze klopt. zomaar een chip proberen vind ik ook zomaar raar... daarmee neem je dus het risico een blok op te blazen.
Er rijden al flink wat mx-3's met deze chip en zelf rij ik er ook al geruime tijd mee.
Blok blaas je echt niet op door deze chip te monteren. is geen turbo of een 150pk shot lachgas wat je erop zet.
nou mensen waarschijnlijk ga ik de chip volgende week nemen maar ik ga er eerst ff mee testrijden samen met tiga en dan zal ik jullie mijn oordeel laten weten
nou... het is zo ver, hij zit er in hoor. En ik kan niet anders zeggen dat ik er tevreden over ben!
er zijn echt wel een paar duidelijk merkbare resultaten:
-meer koppel onderin de toeren.
-toeren begrenser slaat later in.
-de auto trekt in een ruk door naar z'n top welke ook hoger is geworden.
ik heb zojuist bijna 300km getest en dat was samen met marcel welke alijd aanmerlijk sneller was als ik in m'n mx-ie en nu had ik totaal geen moeite om hem bij te houden of voorbij te gaan.
kortom: De chip heeft wel degelijk resultaat en helemaal voor dat geld is het de moeite waard!
cootjev6 schreef:nou... het is zo ver, hij zit er in hoor. En ik kan niet anders zeggen dat ik er tevreden over ben!
er zijn echt wel een paar duidelijk merkbare resultaten: -meer koppel onderin de toeren. -toeren begrenser slaat later in. -de auto trekt in een ruk door naar z'n top welke ook hoger is geworden.
ik heb zojuist bijna 300km getest en dat was samen met marcel welke alijd aanmerlijk sneller was als ik in m'n mx-ie en nu had ik totaal geen moeite om hem bij te houden of voorbij te gaan.
kortom: De chip heeft wel degelijk resultaat en helemaal voor dat geld is het de moeite waard!
cootjev6 schreef:nou... het is zo ver, hij zit er in hoor. En ik kan niet anders zeggen dat ik er tevreden over ben!
er zijn echt wel een paar duidelijk merkbare resultaten: -meer koppel onderin de toeren. -toeren begrenser slaat later in. -de auto trekt in een ruk door naar z'n top welke ook hoger is geworden.
ik heb zojuist bijna 300km getest en dat was samen met marcel welke alijd aanmerlijk sneller was als ik in m'n mx-ie en nu had ik totaal geen moeite om hem bij te houden of voorbij te gaan.
kortom: De chip heeft wel degelijk resultaat en helemaal voor dat geld is het de moeite waard!
Klinkt goed... wat gaat zoiets kosten?
een losse chip € 75,- en eentje met ECU en inruil van je eigen ECU €100,-
voor verdere info moet je tiga ff mailen