Stabilisatorstang monteren

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Stabilisatorstang monteren

Bericht door MarcX3 »

Mod: Dit is een opsplitsing van Me&mymx3

aanvulling stabilisatiestang: haal bij de Mazdadealer M10x1.25 moeren
er zit geen standaard m10x1.5 op dus als je standaard moeren (had de vorige eigenaar bij mijn mx gedaan :nut: ) erop draait draai je t schroefdraad van je schokbrekers af.

Ik dacht uit mn hoofd dat je M10x1.25 moet hebben is namelijk een typische japanse maat
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

ik heb mijn stabi over de orginele moeten gezet en met een paar nieuwe vastgezet. maar kan denk ik ook met de orginele moeren ja.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

heb je m gepast met de moeren eraf of heb je m erop gepast terwijl de moeren er nog op zitten?
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
ABG_mx3
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 okt 2006, 22:24
Locatie: Brummen

Bericht door ABG_mx3 »

gepast met de moeren er nog op. er gewoon bovenopgelegd dus zeg maar
er is maar één ding beter dan een mazda mx3 en dat is mijn vriendin (maar het is wel een close call ;-)
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

raar ze moeten er vrij makkelijk op passen
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
ABG_mx3
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 okt 2006, 22:24
Locatie: Brummen

Bericht door ABG_mx3 »

vind ik ook dus, kan zo ook niet zien dat de sabilisatiestang verbogen is. en lijkt me al helemaal raar als de auto zo verbogen is.
er is maar één ding beter dan een mazda mx3 en dat is mijn vriendin (maar het is wel een close call ;-)
Gebruikersavatar
ABG_mx3
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 okt 2006, 22:24
Locatie: Brummen

Bericht door ABG_mx3 »

een editje,

ik heb de stabilisatiestang vandaag proberen te passen. maar meteen stuit ik op een probleempje :oops:

welke maat sleutel heb ik voor de moeren van de schokbrekers nodig. sleutel 13 is te klein 14 lijkt te groot. heb er niet teveel kracht op willen zetten om het slippen van de sleutel te voorkomen.

iemand een idee?
er is maar één ding beter dan een mazda mx3 en dat is mijn vriendin (maar het is wel een close call ;-)
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

het kan zijn dat je bouten eigenlijk 14 moeten zijn, maar dat de hoeken een beetje zijn afgesleten, dan zit de sleutel te ruim.

Zo eens kijken of misschien een dop wat beter pakt. Mocht het zo zijn dat ze wat verslepten zijn op de hoekjes, zou ik je aanraden om een paar nieuwe te halen.

Je stabi stang zou idd zonder heel veel moeite moeten passen. De mijne ging ook niet zonder een beetje wrikken erop. maarje als ie dan ziet, gaat ie ook weer moelijk los ;)
Gebruikersavatar
ABG_mx3
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 okt 2006, 22:24
Locatie: Brummen

Bericht door ABG_mx3 »

ik heb ook een dopset gebruikt, schroefdraad is te lang waardoor de dop niet bij de moer komt. iig bij degene welke ik niet los krijg met een engelse sleutel of steeksleutel.

hij gaat wel iets moeilijk maar ik verwacht dat de stabilisatiestang ook krap er op zit. beetje wrikken als ik hem erop wil zetten. dus denk wel dat het past.
als ik hem zou moeten verboren dan had ik hem er niet op gezet. omdat ik dan bang ben dat hij kan afbreken.
er is maar één ding beter dan een mazda mx3 en dat is mijn vriendin (maar het is wel een close call ;-)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Heb je onderwerp even gesplitst. De een reageert op je stabilisatorstang en de ander op je skirts.
Dit is een stukje overzichtelijker :)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie