Pagina 1 van 2

motor eruit halen

Geplaatst: 18 jun 2007, 17:52
door cristof19
hoe snel en makkelijk kan je de 1.8 v6 verwijderen uit het motorruim.
tis om de koppelijng en de d-riem te vervangen.

en heb je speciaal materiaal nodig om de d-riem te vervangen.

grtzz

Geplaatst: 18 jun 2007, 17:54
door hyperman
ongeveer een uurtje of 5 werk om het blok eruit te halen.
buiten een motortakel heb je geen speciaal gereedschap nodig

Geplaatst: 18 jun 2007, 18:10
door cristof19
is dat nie wa lang om alleen het blok eruit te halen.

en voor de distributieriem heb je daar speciaal materiaal voor nodig
om die te vervangen

Geplaatst: 18 jun 2007, 18:15
door BlackSheep
correct me if I'm wrong maar om je koppeling en distributie riem te vervangen hoef je echt niet het hele blok er uit te halen hoor.

Kan gewoon met het blokje erin.

Geplaatst: 18 jun 2007, 18:20
door turbulence
hoeveel km heeft je mx gelopen???

als je dan toch al de hele motor eruit haalt zou ik direct groot onderhoud plegen...
maar vind het nogal rigoreus om direct de hele motor te trekken.. lees ook eens dit topic;

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... ibutieriem

Geplaatst: 18 jun 2007, 18:33
door hyperman
ik zou wel de motor eruit trekken dat werkt echt een stuk makkelijker. anders kom je overal net niet bij. en je kunt het blok gelijk een kleurtje geven :)

Geplaatst: 18 jun 2007, 20:39
door cristof19
volgens mij werkt het ook wel makkelijker als je hele blok eruit is.
icm plaatsgebrek.
bij men vorige 1.6 had dat geen probleem geweest maar de v6 is wel beetje groter.

de mx heeft 197000 km gelopen

Geplaatst: 18 jun 2007, 22:26
door xedos
Je hebt zat ruimte om de distributie te vervangen. Ik doe er inmiddels 3.5 a 4 uurtjes over. Incl. alle rollen. Heb er inmiddels meer dan 10 vervangen. ;)

Dus weet niet wat je van plan bent maar blok eruit en erin is dus 10 uur werk. daarbij komt dan nog snaar vervangen en koppeling. beetje omslachtig allemaal.

Geplaatst: 30 jun 2007, 19:41
door cristof19
ben er ondertusse met me maat aan begonne.
en bij nader inzicht was het tog makkelijker geweest om het blok eruit te halen .

want voor de boite eronder uit te halen moeten er 3 steunen af.
en dan nog de distributieriem is ook nog een steun

als je die 2 samen doet zoals we nu doen kan je tog beter het blok eruithalen
want nu hangt het blok erook maar te bungelen zo zonder steunen

behalve de uitlaatcollector zit er nog aan vast
en dat is nu ook de moeite niet om die los te maken.

Geplaatst: 02 jul 2007, 15:31
door cristof19
we zijn bijna klaar
nieuwe d-riem ligt erop
koppeling zit erop

nu nog wachten to woensdag op nieuwe waterpomppoelie
want de oude poelie pastte niet op de nieuwe waterpomp

en ook een nieuwe motorsteun want deze is gescheurd
en dan rijd ze terug