Airco knopje

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Airco knopje

Bericht door woytek »

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, maar gezien het garantie/reparatie betreft dan maar hier.

Ik heb een leuk knopje in mijn verwarmingspaneel zitten (V6 98 ) waarop staat "A/C". Nu lijkt mij airco heel fijn en helaas pindakaas, hij werk niet! Het lampje gaat niet aan, niks doet het.

Nu ga ik binnenkort even onder de motorkap kijken om te speuren naar airco onderdelen maar in de tussentijd zou iemand mij best kunnen helpen. Zit er in alle mx-3's een knopje voor de airco terwijl dat knopje alleen werkt wanneer airco als optie werd aangeschaft. OF zit dat knopje er bij mij niet voor niks en is de airco gewoon kaduuk? In dat geval heb ik namenlijk recht op reparatie! :mrgreen:

Alvast bedankt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Het knopje wordt volgens mij bij de laatste modellen mx-3's standaard gemonteerd. Ik zou gaan kijken of het er wel in zit. Misschien zit het er wel in maar is het systeem leeg en dan wordt de airco ook niet ingeschakeld om de compressor te beschermen.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
crazy maniac
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 mar 2007, 20:52
Locatie: zaamslag

Re: Airco knopje

Bericht door crazy maniac »

woytek schreef:Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, maar gezien het garantie/reparatie betreft dan maar hier.

Ik heb een leuk knopje in mijn verwarmingspaneel zitten (V6 98 ) waarop staat "A/C". Nu lijkt mij airco heel fijn en helaas pindakaas, hij werk niet! Het lampje gaat niet aan, niks doet het.

Nu ga ik binnenkort even onder de motorkap kijken om te speuren naar airco onderdelen maar in de tussentijd zou iemand mij best kunnen helpen. Zit er in alle mx-3's een knopje voor de airco terwijl dat knopje alleen werkt wanneer airco als optie werd aangeschaft. OF zit dat knopje er bij mij niet voor niks en is de airco gewoon kaduuk? In dat geval heb ik namenlijk recht op reparatie! :mrgreen:

Alvast bedankt!


heejz
bij mij zit het er ook in en brand ook en deed ook heel weining
en later bleek dat mun airco er uit wasL:S
duz dan moet je maar eens ff kijke
greetz
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

same here.

kijk of er leidinkjes door de gaatjes aan de passagierskant in je brandschot lopen. Als je geen airco hebt zitten er rubbere stops.

Ik kon namelijk ook nix van airco oid vinden.
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Gebruikersavatar
DDDDDaaf
New member
New member
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:32
Locatie: Limburg

Bericht door DDDDDaaf »

Same story here, zij het dat er een zwart plakkertje over de tekst "A/C" heen zat. Ik vermoed dat dit type verwarmings/airco bedieningspaneel gewoon standaard zo in iedere MX3 gemonteerd werd...
In a mad world only the mad are sane
Plaats reactie