Pagina 1 van 2

Verschil v6 blok van voor en na de facelift

Geplaatst: 29 mei 2007, 20:19
door Adjeshag
Wat is nu het verschil tussen het 1.8 V6 blok van voor en na de facelift. Behalve het verschil in pk en toeren waarbij het maximum koppel wordt behaald. De prestaties zijn volgens Carbase gelijk (max. snelheid en sprint van 0-100). Wat is het verschil qua rij eigenschappen. Misschien staat het al 100 keer hier op de site uitgelegd, maar ik had geen zin om naar 10 minuten nog verder te zoeken ;)

Geplaatst: 29 mei 2007, 20:41
door martinenijenhuis
in de milieu eisen zit het verschil ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 29 mei 2007, 21:38
door V6peter
Inderdaad,de emissie eisen werden na '94 strenger,dus iets minder pk,maar dat verschil merk je echt niet hoor.

Geplaatst: 30 mei 2007, 10:20
door Tiga
Voornaamste fysieke verschillen tussen de blokken zijn:

- andere ontsteking
- andere ecu
- iets andere stekker indeling (OBD1 heeft aparte sensor voor de koelfan)

In tegenstelling van wat wel gezegd wordt is een OBD2 blok prima in een OBD1 auto te zetten..zolang je maar de OBD1 ontsteking en ecu blijft gebruiken. Ik rij namelijk al geruime tijd met een blok uit 97 in mijn mx3 uit 91.

Geplaatst: 30 mei 2007, 17:01
door Adjeshag
Mooi, dus verschil in rijgedrag is er niet?

Geplaatst: 30 mei 2007, 21:05
door turbulence
Adjeshag schreef:Mooi, dus verschil in rijgedrag is er niet?


als jij een paar PK verschil kan merken, dan wel... ;)

nee... zelfde blok, zelfde rijervaring ( heerlijke rijervaring dus 8)

btw, deze vraag had je in vorig jaar ook al een x gesteld ;)

Geplaatst: 25 jun 2007, 00:01
door Carthago
Maar waarom heeft de facelift v6 dan een hoger verbruik? 9,5 liter op 100 tegen 9 liter op 100 (scheelt best veel) en hoe kan het dat ze allebei exact even snel zijn terwijl het faceliftmodel minder vermogen heeft (en een kleiner toerengebied heeft waar veel vermogen wordt geleverd).

En is de moter exact gelijk gefacelift als het dashbord?

Geplaatst: 25 jun 2007, 20:49
door turbulence
Carthago schreef:Maar waarom heeft de facelift v6 dan een hoger verbruik? 9,5 liter op 100 tegen 9 liter op 100 (scheelt best veel) en hoe kan het dat ze allebei exact even snel zijn terwijl het faceliftmodel minder vermogen heeft (en een kleiner toerengebied heeft waar veel vermogen wordt geleverd).

En is de moter exact gelijk gefacelift als het dashbord?


omdat die weer aan nieuwere emissievoorwaarden moest voldoen.. dit zal het verbruik wel iets in de hand hebben gespeeld.. en die paar pk's meer zorgen echt niet voor 10den van seconden sneller naar de 100...

Geplaatst: 26 jun 2007, 19:15
door martinenijenhuis
idd Turbulence, duidelijker kan het niet gezegt worden :)

Groetjes M&M

Geplaatst: 26 jun 2007, 19:17
door Carthago
turbulence schreef:
Carthago schreef:Maar waarom heeft de facelift v6 dan een hoger verbruik? 9,5 liter op 100 tegen 9 liter op 100 (scheelt best veel) en hoe kan het dat ze allebei exact even snel zijn terwijl het faceliftmodel minder vermogen heeft (en een kleiner toerengebied heeft waar veel vermogen wordt geleverd).

En is de moter exact gelijk gefacelift als het dashbord?


omdat die weer aan nieuwere emissievoorwaarden moest voldoen.. dit zal het verbruik wel iets in de hand hebben gespeeld.. en die paar pk's meer zorgen echt niet voor 10den van seconden sneller naar de 100...


maar de 2 blokken hebben wel een heel ander motorkarakter, bijvoorbeeld de v6 van voor de facelift levert zijn topvermogen op 6800 toeren en die van erna op 6000 toeren.

dan rijdt die van ervoor leuker lijkt me toch ofniet?

en is dan de bak ook veranderd na de facelift? (laagtoeriger lijkt me?)