Pagina 1 van 5

Achterste kleppendekselpakking vervangen

Geplaatst: 17 mei 2007, 11:51
door Speldenknop
Zoals de titel al zegt wil ik mijn achterste kleppendekselpakking vervangen.

Heb hier al een originele van Mazda liggen.

Maar nu de vraag: wat moet ik allemaal loshalen om erbij te kunnen komen?

Hoorde dat er aan de achterkant nog iets vast zat met een beugel ofzo waar je moeilijk bij komt?

Geplaatst: 17 mei 2007, 12:22
door WhiteFinish
Je inlaatspruitstuk en je kleppendeksel uiteraard.

Om je spruitstuk eraf te halen zit inderdaad een of ander plaatje aan de achterkant waar je zeeeer moeilijk bijkomt. Dit zal nog wel voor de nodige irritatie zorgen.

Verder lijkt het me gewoon goed opletten ;)

Geplaatst: 17 mei 2007, 12:55
door martinenijenhuis
En je hebt dus ook nog een inlaatspruitstuk pakking nodig ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 17 mei 2007, 12:59
door Speldenknop
martinenijenhuis schreef:En je hebt dus ook nog een inlaatspruitstuk pakking nodig ;)

Groetjes M&M


is dat echt nodig om die mee te vervangen?

Geplaatst: 17 mei 2007, 13:05
door martinenijenhuis
ja, het inlaatspruitstuk moet eraf, en een pakking kan niet opnieuw
gebruiken. En het zijn er dus 2 he!

Groetjes M&M

Geplaatst: 17 mei 2007, 16:08
door V6peter
En een kleine momentsleutel.

Even uit m'n hoofd hoor.
De kleppendeksel boutjes moet je aandraaien tussen de 7 en 10,5 Newton/meter.
En de boutjes van je inlaat spruitstuk tussen de 24 en 29 Newton/meter.

Geplaatst: 17 mei 2007, 19:17
door xedos
Klopt! 2 spruitstukpakkingen moet je vervangen door nieuwe. Let erop bij het vervangen van de oude klepdekselpakking dat je goed de "oude" resten verwijderd. Zet de boutjes kruislinks vast met een momentsleutel. max. 10nm. Volgens de fabrieksgegevens zelfs 8.8 nm. Ik doe altijd 10nm. niet vaster want ze breken snel. De inlaatspruitstukbouten 20-25nm. Als je er niet aan wilt of durft te beginnen wil ik het ook graag voor je doen.

Geplaatst: 20 mei 2007, 12:23
door PascalMX3
Ik heb het voor een tijdje geleden ook zelf gedaan en het is best te doen.
Je moet wel met beleid alles goed vast draaien, zoals hier al is gezegd. Zelf heb ik wel 1 grote fout gemaakt, namelijk de retour en aanvoer leiding van de benzine omgewisseld. Deze 2 slangen zijn precies hetzelfde, en hebben geen kleurcodering zoals die kleinere slangetjes, dus wel ff markeren, die 2 slangen van aanvoer en retour.

Geplaatst: 20 mei 2007, 13:19
door Speldenknop
mensen bedankt voor de tips,

vriend van mij (monteur in opleidiing :P) heeft em uit elkaar gehaald, ben gelijk kleppendeksel + spruitstuk aan het schuren en spuiten :) als we toch bezig zijn.. dan maar gelijk goed doen :P

xedos bedankt voor je aanbod maar denkt dat dit wel goed komt :)

Geplaatst: 20 mei 2007, 13:56
door martinenijenhuis
PascalMX3 schreef:Ik heb het voor een tijdje geleden ook zelf gedaan en het is best te doen.
Je moet wel met beleid alles goed vast draaien, zoals hier al is gezegd. Zelf heb ik wel 1 grote fout gemaakt, namelijk de retour en aanvoer leiding van de benzine omgewisseld. Deze 2 slangen zijn precies hetzelfde, en hebben geen kleurcodering zoals die kleinere slangetjes, dus wel ff markeren, die 2 slangen van aanvoer en retour.



Hhahahaha wij hebben ook ooit deze fout gemaakt :cry: :lol:

Groetjes M&M