Achterste kleppendekselpakking vervangen
Moderator: Moderators
- Speldenknop
- Co-Pilot
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
- Locatie: omg. Leiden
Achterste kleppendekselpakking vervangen
Zoals de titel al zegt wil ik mijn achterste kleppendekselpakking vervangen.
Heb hier al een originele van Mazda liggen.
Maar nu de vraag: wat moet ik allemaal loshalen om erbij te kunnen komen?
Hoorde dat er aan de achterkant nog iets vast zat met een beugel ofzo waar je moeilijk bij komt?
Heb hier al een originele van Mazda liggen.
Maar nu de vraag: wat moet ik allemaal loshalen om erbij te kunnen komen?
Hoorde dat er aan de achterkant nog iets vast zat met een beugel ofzo waar je moeilijk bij komt?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Je inlaatspruitstuk en je kleppendeksel uiteraard.
Om je spruitstuk eraf te halen zit inderdaad een of ander plaatje aan de achterkant waar je zeeeer moeilijk bijkomt. Dit zal nog wel voor de nodige irritatie zorgen.
Verder lijkt het me gewoon goed opletten
Om je spruitstuk eraf te halen zit inderdaad een of ander plaatje aan de achterkant waar je zeeeer moeilijk bijkomt. Dit zal nog wel voor de nodige irritatie zorgen.
Verder lijkt het me gewoon goed opletten

N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- Speldenknop
- Co-Pilot
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
- Locatie: omg. Leiden
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Klopt! 2 spruitstukpakkingen moet je vervangen door nieuwe. Let erop bij het vervangen van de oude klepdekselpakking dat je goed de "oude" resten verwijderd. Zet de boutjes kruislinks vast met een momentsleutel. max. 10nm. Volgens de fabrieksgegevens zelfs 8.8 nm. Ik doe altijd 10nm. niet vaster want ze breken snel. De inlaatspruitstukbouten 20-25nm. Als je er niet aan wilt of durft te beginnen wil ik het ook graag voor je doen.
*Technical service Mazda mx-3.*
Ik heb het voor een tijdje geleden ook zelf gedaan en het is best te doen.
Je moet wel met beleid alles goed vast draaien, zoals hier al is gezegd. Zelf heb ik wel 1 grote fout gemaakt, namelijk de retour en aanvoer leiding van de benzine omgewisseld. Deze 2 slangen zijn precies hetzelfde, en hebben geen kleurcodering zoals die kleinere slangetjes, dus wel ff markeren, die 2 slangen van aanvoer en retour.
Je moet wel met beleid alles goed vast draaien, zoals hier al is gezegd. Zelf heb ik wel 1 grote fout gemaakt, namelijk de retour en aanvoer leiding van de benzine omgewisseld. Deze 2 slangen zijn precies hetzelfde, en hebben geen kleurcodering zoals die kleinere slangetjes, dus wel ff markeren, die 2 slangen van aanvoer en retour.
- Speldenknop
- Co-Pilot
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
- Locatie: omg. Leiden
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
PascalMX3 schreef:Ik heb het voor een tijdje geleden ook zelf gedaan en het is best te doen.
Je moet wel met beleid alles goed vast draaien, zoals hier al is gezegd. Zelf heb ik wel 1 grote fout gemaakt, namelijk de retour en aanvoer leiding van de benzine omgewisseld. Deze 2 slangen zijn precies hetzelfde, en hebben geen kleurcodering zoals die kleinere slangetjes, dus wel ff markeren, die 2 slangen van aanvoer en retour.
Hhahahaha wij hebben ook ooit deze fout gemaakt


Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

