Pagina 1 van 3

toerental probleem Gasklephuis reinigen / bougies controlere

Geplaatst: 03 mei 2007, 10:03
door gcw
Hallo iedereen

Allereerst even mijn mx voorstellen.
- mx-3 uit 1993
- 1.6i sohc
- openluchtfilter
- Sinds kort freeflow einddemper.

Sinds een paar dagen blijft hij in een bepaald toerental even hangen en gaat hij vervolgens weer gewoon normaal verder in zijn toeren.

In zijn 1e en 2e versnelling heb ik geen problemen.
Maar zodra ik naar zijn 3de versnelling ga en aardig het gaspendaal intrap blijft hij bij ongeveer 4000toeren even hangen. Zon 1 a 2 seconden en vervolgens gaat het verder met toeren maken. Daarna door naar zijn 4de versnelling en daar gebeurt het zelfde alleen bij de 3500toeren.

Ik zelf heb weinig/geen verstand van motorisch etc.
Maar gaat een gedachte door mijn hoofd dat dit misschien iets met de hete lucht die mn openluchtfilter aanzuigt te maken kan hebben(heb namelijk nog geen coldairtake). De temperatuur van de motor is niet hoger dan normaal.
Of is er iets met de koppeling? Dat die versleten is en aan vervanging toe is.

Hopelijk is mijn uitleg duidelijk.
Heeft iemand een idee waar dit toerenprobleem aan kan liggen?

Alvast bedankt!
:bier:

Geplaatst: 03 mei 2007, 11:11
door WhiteFinish
Blijven je toeren hangen zodat hij ook echt niet meer toeren maakt of voel je dat ie op dat bereik geen kracht heeft.

Vindt het nogal een vaag probleem. Probeer zoveel mogelijk aan te geven wanneer dat het probleem zich voordoet (koude- warme motor)

Geplaatst: 03 mei 2007, 11:29
door gcw
Ik bedoel dat hij op een bepaald toerental blijft hangen en even geen kracht geeft. Toerenteller reageerd beetje het zelfde als datje aan het burnen ben.
Na 1 a 2 seconde pakt hij het weer op en rijd hij weer als normaal.

Het gebeurt als de motor warm is.

Geplaatst: 03 mei 2007, 15:10
door WhiteFinish
Ik weet het niet zeker maar je kan eens kijken naar je bougies en je bougiekabels.

Misschien zitten deze niet goed vast en zorgen voor storingen. Misschien ook wel verouderd.

Geplaatst: 03 mei 2007, 15:12
door gcw
Ok bedankt Ik zal vanmiddag even kijken.
Of langs de garage om even te laten nakijken.

Geplaatst: 03 mei 2007, 15:38
door WhiteFinish
Je kan weerstand op je kabels meten of je kan bougies losdraaien om te zien of ze nog goed vonken.

Maak ze dan gelijk schoon als je ze eruit hebt gehaald.

Geplaatst: 03 mei 2007, 16:34
door MarcX3
WhiteFinish schreef:Je kan weerstand op je kabels meten of je kan bougies losdraaien om te zien of ze nog goed vonken.

Maak ze dan gelijk schoon als je ze eruit hebt gehaald.


altijd weer die bougies he

die zijn t iig niet en de kabels ook niet, anders liep die gewoon erg beroerd.

stinkt je auto nadat die dat hangen gedaan heeft?

Geplaatst: 03 mei 2007, 17:20
door woytek
WhiteFinish schreef:Je kan weerstand op je kabels meten of je kan bougies losdraaien om te zien of ze nog goed vonken.

Maak ze dan gelijk schoon als je ze eruit hebt gehaald.


waar kan je zien welke weerstands waarde de kabels moeten hebben? Staat dat erop?

Geplaatst: 03 mei 2007, 18:11
door turbulence
woytek schreef:waar kan je zien welke weerstands waarde de kabels moeten hebben? Staat dat erop?


16kohm op de langste kabel... hoger en er is teveel weerstand...

ontopic, als je meer vragen hierover hebt graag even een eigen topic aanmaken :)

controleer eens je gasklephuis, misschien vervuild waardoor de vlinderklep blijft hangen?

Geplaatst: 03 mei 2007, 18:14
door gcw
Nee het stinkt niet in de auto als het toerenprobleem gebeurt is.

Hopelijk is er iemand die een mogelijke oorzaak weet van het probleem.

MarcX3 schreef:
WhiteFinish schreef:Je kan weerstand op je kabels meten of je kan bougies losdraaien om te zien of ze nog goed vonken.

Maak ze dan gelijk schoon als je ze eruit hebt gehaald.


altijd weer die bougies he

die zijn t iig niet en de kabels ook niet, anders liep die gewoon erg beroerd.

stinkt je auto nadat die dat hangen gedaan heeft?