oilcatch tank aansluiten
Moderator: Moderators
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
oilcatch tank aansluiten
Hallo allemaal,
heeft er iemand foto`s van het aansluiten van een oilcatch tank,
of is dit niet zo moeilijk,en op welke slang wordt hij aan gesloten..
Groeten Zilverbird
heeft er iemand foto`s van het aansluiten van een oilcatch tank,
of is dit niet zo moeilijk,en op welke slang wordt hij aan gesloten..
Groeten Zilverbird
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
dat zal een vacuumslangetje zijn... dus die moet wel blijven zitten..
kijk, dat knietje ( PCV valve) is een overdrukventieltje als het ware. bij overdruk onder je kleppendeksel gaat het klepje open en dumpt olierestjes via het slangetje in je inlaattraject zodat het meeverbrandt met het mengsel. op zich is dit niet verkeerd, de druk moet ergens heen, en bij je inlaattraject ga je dat niet merken.
echter op den duur gaat alles wel onder de olie zitten, ook je inlaatspruitstuk. met een inline filtertje kun je dit dus opvangen.
zoals in die FAQ beschreven heeft het bij ons smeringssysteem niet veel toegevoegde waarde, maar je kunt het wel gebruiken om de boel iets schoner te houden...
ps; je zou er bijv ook een benzinefilter tussen kunnen doen ipv een groot tankje...
kijk, dat knietje ( PCV valve) is een overdrukventieltje als het ware. bij overdruk onder je kleppendeksel gaat het klepje open en dumpt olierestjes via het slangetje in je inlaattraject zodat het meeverbrandt met het mengsel. op zich is dit niet verkeerd, de druk moet ergens heen, en bij je inlaattraject ga je dat niet merken.
echter op den duur gaat alles wel onder de olie zitten, ook je inlaatspruitstuk. met een inline filtertje kun je dit dus opvangen.
zoals in die FAQ beschreven heeft het bij ons smeringssysteem niet veel toegevoegde waarde, maar je kunt het wel gebruiken om de boel iets schoner te houden...
ps; je zou er bijv ook een benzinefilter tussen kunnen doen ipv een groot tankje...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Rikmx schreef:er zijn er ook die er een filtertje ophebben dat niet meer op de inlaat is aangesloten, dingetjes staan vaak geadverteerd als carterontluchtingsfilter. Er is zo geen aanzuiging meer door de luchtinlaat is dit dan schadelijk?
waarom zou er dan geen aanzuiging meer zijn? het filtertje staat in contact met de buitenlucht, aangezien er in het blok een hogere druk zal het filter gewoon net als bij bijv een schoorsteen als een aanzuigende factor werken en zo de dampen naar buiten voeren..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
als de motor lucht aanzuigt ontstaat er een zuigkracht in de carter ontluchting, als je de verbinding tussen de carterontluchting en aanzuig buis verbreekt is er een minder groot drukverschil... als dit ok was zou de auto denk ik wel affabriek gelevert zijn zonder de verbining tussen carterontluchting en luchtfilterhuis. zo'n benzine filter er tussen behoud de verbinding en dat zal dus inderdaat wel een oplossing zijn tegen de olie aanslag in het inlaatspruitstuk. heb dus mijn twijfels over zo'n carterontluchtingsfilter zonder verbinding naar de luchtaanzuigslang.
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
ja dat zit wel iets in maar als je er een filter tussen zet moet het niet zo zijn dat deze de zuig kracht bij invloed dit kan ook niet goed zijn..
maar dan denk ik eerder dat ik er een oilcatch tank tussen zet das dan toch net iets beter of je moet het filter dus vaak nakijken dat deze niet dicht gaat zitten...
groeten zilverbird
maar dan denk ik eerder dat ik er een oilcatch tank tussen zet das dan toch net iets beter of je moet het filter dus vaak nakijken dat deze niet dicht gaat zitten...
groeten zilverbird