Installeren Shortshifter

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

ik heb de zelfde shortshifter als die van de groupbuy en kon de borgveer ook niet geplaatsen hij zit er zo'n 2 maanden in en hij schakeld prima! Er zat na het plaatsen van de shortshifter wel veel meer speling op de pook, dat heb ik opgelost door het plaatsen van een dikkere bout die de shortshifter met de schakelstang verbindt. Mijn mx3 is van 91 dus ik had net zo als in de how to staat het probleem dat de versnellingspook wegzakte en heb dat ook met zo'n klemmetje opgelost.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Rikmx schreef:Er zat na het plaatsen van de shortshifter wel veel meer speling op de pook, dat heb ik opgelost door het plaatsen van een dikkere bout die de shortshifter met de schakelstang verbindt.


Dan was je rubberen bus of versleten of je hebt die niet geplaatst.

Ik heb bij Corksport Bronz-oil busjes besteld en die erin gestopt en ik schakel spelingvrij, erg precieze pasvorm. Dit is ook een oplossing.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

kan iemand mij verellen hoe ik nou precies een shortshifter instaleer ? moet ik ook onder de auto handelingen uitvoeren?? en wat moet ik precies binnen doen ?
Laatst gewijzigd door mazdamaster op 26 mei 2009, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

staat er niet ergens een howto? onder de auto 1 boutje en de borgring onder de pookhoes losmaken... zorg wel dat je een paar goeie bushings hebt.
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

bushings ????
Laatst gewijzigd door mazdamaster op 26 mei 2009, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

Bushings zijn de hulsjes die tussen die in het gat gaan van de shortshifter en de koppelingsstang. Deze zorgne dat je geen speling hebt wanneer je de pook beweegt.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Moet ik bij mij ook vervangen! Ergens een hekel aan heb is het speling op de pook!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik weet dat er nog geen goede how to is van het vervangen maja... tis nogal lastig om op dat moment foto's te maken;)

- Let erop dat je NIET teveel kracht gebruikt om je pook erin te zetten anders scheurt een bepaald rubber (dit kost veel extra tijd)

- Om de SRD bushing te installeren heb ik de hele schakelstang losgehaald (zijn nog 4 boutjes bij de pook en 1 vooraan). Nu krijg je deze er veel makkelijker in.

- De bronz oil bushings zijn zeer makkelijk te plaatsen en is alleen schoefje los/schoefje vast
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

ik heb deze .

Afbeelding

is dit alleen een boutje los en meer niet ??
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

hup hup hup en weer up :mrgreen:

hebben de mensen die een shortshifter geplaatst hebben ook die spiraalveer weer teruggeplaatst?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie