Installeren Shortshifter

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Installeren Shortshifter

Bericht door MarcX3 »

Ik heb vandaag mn shortshifter geinstalleerd en heb ik de volgende vraag: Klopt t dat je die niet kan borgen?

De oude pook zat geborg met een spiraalveer, de nieuwe kan naar mijn inzien niet geborgd worden, ook omdat die niet zo ver kan zakken dan de oude pook, de lagering van de pook komt namelijk gelijk met de plaat van de tunnel.

Hij zit wel vast maar omdat ik bronz oil bushings van Corksport heb gebruikt moet ik nogal kracht zetten met schakelen(hoop dat dat overgaat want sportschool heb ik anders niet meer nodig) en daardoor heeft die de neiging om zich omhoog te werken. Tot nu toe gaat alles goed maar wil toch weten hoe anderen t gedaan hebben en of je m moet borgen ja of nee.

Heb btw de shortshifter uit de GB van Turbulence.

Groetjes Marc
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

bij mij zit hij weer gebord met de orginele veer. het hangt er misschien wel vanaf welke shortshifter je hebt.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

grootste verschil met de orginele is dat de kogel bij de Sshifter in plastiek zit (net als de orginele) alleen zit dr een ijzeren bus met 2 rubber afdichtringen omheen
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

MarcX3 schreef:grootste verschil met de orginele is dat de kogel bij de Sshifter in plastiek zit (net als de orginele) alleen zit dr een ijzeren bus met 2 rubber afdichtringen omheen
nou heel veel vloeken en boosworden dan krijg je hem er vanzelf in,, :bier: ik heb ook een dik uur lopen vloeken en daarna een man kracht er bij gehaalt en toen lukte het :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

scary schreef:
MarcX3 schreef:grootste verschil met de orginele is dat de kogel bij de Sshifter in plastiek zit (net als de orginele) alleen zit dr een ijzeren bus met 2 rubber afdichtringen omheen
nou heel veel vloeken en boosworden dan krijg je hem er vanzelf in,, :bier: ik heb ook een dik uur lopen vloeken en daarna een man kracht er bij gehaalt en toen lukte het :bier:


wou je zeggen dat je de veer erop gekregen hebt? Of dr zijn 2 uitvoeringen of ik doe t verkeerd maar bij mijn inzien kan mn Sshifter toch echt niet verder zakken.

Owja de Sshifter erin zetten hoef je helemaal niet veel kracht te zetten, beetje vet en zorgen dat die dr recht in gaat scheeld de helft. Zoals jij t beschrijft verbaasd t me nog dat je rubber heel is gebleven.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

de shortshifter heb je er zo in zitten ja geen probleem maar die Dikke Spiraal veer zeg maar die er dan nog in moet daar had ik het over,, of bedoelde jij die niet?? want die kreeg ik er erg moeilijk in
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

scary schreef:de shortshifter heb je er zo in zitten ja geen probleem maar die Dikke Spiraal veer zeg maar die er dan nog in moet daar had ik het over,, of bedoelde jij die niet?? want die kreeg ik er erg moeilijk in


ben ik wel even benieuwd hoe jij die veer er tussen hebt gekregen... ik begreep ook van marc dat die er haast niet weer tussen kon...

en zo is hij niet geborgd volgens hem, dus als jij hier wat meer info over kan geven 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

en geen van jullie maakt foto's

:nut: :nut:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

WhiteFinish schreef:en geen van jullie maakt foto's

:nut: :nut:


waarom fotos? dr is al een How To van (mits je t gedeelte van de schakelstangen weglaat ;) ) :mrgreen:

Speciaal voor jou gemaakt :mrgreen: :bla: :clown:

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=1990
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ben ik nog steeds benieuwd naar waar nu die veer dan tussenkomt?

ben er zelf ook nog niet aan toe gekomen, maar zie op die fotos ook geen veer oid :?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie