Andere motor? maar welke?

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Choclate Brownie
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mar 2007, 20:54
Locatie: Zoetermeer

Andere motor? maar welke?

Bericht door Choclate Brownie »

ok nu even een heel ander vraagie! Welke motoren kunnen allemaal in mijn mx3 1.6je? Ik hoorde van de 323f etc. Maar nu, gaarne zoek ik een 2.0 turbo charged blok! iemand nog ideeen? model type etc! Wil namelijk de RDW ontlopen en hou het bij een 4 pitter! maar nu wil ik veel meer pk's en veel grotere motor met turbo. Ik weet dat het een serieuze ingeep is die niet goedkoop is! Ecu, remmen, montage blok, gearing, assen, allemaal geen kattepis! Maar heb het er voor over! nu alleen nog blok keuze!

Groetjes,

Daan
Kijk niet te veel naar achter, want dan mis je de toekomst van voren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja... tis maar net wat je eraan uit wilt geven.

De beste optie lijkt mij om een 1.8turbo te kopen. Deze zo te upgraden en dan rondrijden. (dus andere zuigers, aangepaste nokkenassen, andere kleppen etc etc)

In combinatie met dat een mapecu of een standalone. Standalone is iets beter maar ook veel meer werk.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Als je een 2.0 turbo wilt is idd een BPT blok de beste optie en deze dan eventueel op laten boren tot een 2 liter. De BPT is echter moeilijk te vinden.
Een opgeboorde BP met zelf samengestelde turbo kit zou een volgende optie kunnen zijn.
Meest gangbare en betaalbare optie met turbo is een B6T, die levert standaart al dik 150 pk uit 1.6ltr. Mogelijkheden genoeg met dit blok.

Je vraagt wat er past. Zonder de motorsteunen aan te passen: alle b serie motoren van Mazda. Als je hier niet naar kijkt: een heleboel als je maar genoeg centen op tafel legt.
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

BPT blok is inderdaad de beste optie die ik weet zoals yence al aangeeft..

Nadeel is dat je wel heel duidelijk het verschil ziet tussen dat blok en de orginele...

Ik denk dat dat bij keuring wel problemen kan veroorzaken...

Mischien is het ook wel goedkoper om jouw hele body op een v6 te zetten en dan voor de klze te gaan..

Of toch een turbo monteren op de 1.6...
Gebruikersavatar
Choclate Brownie
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mar 2007, 20:54
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Choclate Brownie »

Marcel_mx3 schreef:BPT blok is inderdaad de beste optie die ik weet zoals yence al aangeeft..

Nadeel is dat je wel heel duidelijk het verschil ziet tussen dat blok en de orginele...

Ik denk dat dat bij keuring wel problemen kan veroorzaken...

Mischien is het ook wel goedkoper om jouw hele body op een v6 te zetten en dan voor de klze te gaan..

Of toch een turbo monteren op de 1.6...


Een V6 kopen, Weetje heb daar ook al aan zitten denken!!! maar dat word volgens mij echt een hell of a job! Maar ik kan zonder problemen de hele body omzetten? of alleen op bepaalde types v6? en heb dan een garage nodig! Hmmmz verleiding word groot! Maar die garage word dan wel een probleem! ;)
Kijk niet te veel naar achter, want dan mis je de toekomst van voren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

als je het doet en je vind klze niet genoeg kan er altijd nog een turbo op. maar je kan alles zo overzetten. plus dat je ook schijven achter heb als je een v6 heb (stukje veiligheid).
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Achteras kan je ook omzetten, dan heb je op een 1.6 ook schijven

Zoals ik dus al zei..

Ga opzoek naar de 1.8turbo.. Je wordt hier erg uniek mee en je kan snel zijn.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

ik heb ook zitten denken om over te gaan naar v6 en een klze in leggen maar het zijn er nu zooo veel, dus ik ga ZEKER voor de BPT Deze winter ga ik van start met een bpt blok er in te gooien met standalone!

het is maar net wat je zelf wilt :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Choclate Brownie
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mar 2007, 20:54
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Choclate Brownie »

scary schreef:ik heb ook zitten denken om over te gaan naar v6 en een klze in leggen maar het zijn er nu zooo veel, dus ik ga ZEKER voor de BPT Deze winter ga ik van start met een bpt blok er in te gooien met standalone!

het is maar net wat je zelf wilt :bier:


Ik ben om, ik weet wat mijn planning gaat worden. Ik gaat voor de BPT, volgens site met turbo 210pk en nu nog een ander probleem... Waar de hell kan ik zo'n blok krijgen... hijs namelijk beetje schaars :S weet iemand miss een model mazda waar je hem stiekem in terug kan vinden?
Kijk niet te veel naar achter, want dan mis je de toekomst van voren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

de BPT komt uit een 323 GTR. Importen uit Japan via de VS is de meest snelste optie (hier zal je er niet snel een vinden) . Corksport zou je verder kunnen helpen.
Plaats reactie