Pagina 1 van 2
Vraagje Uitlaat.
Geplaatst: 25 mar 2007, 20:53
door johnmichel
Wie van de club heeft zijn Freeflow demper op de orginele pijp laten lassen?
Als iemand dat heeft gedaan, zou ik er graag een foto van willen zien. Waar hij aan de orginele pijp is gelast.
En wat voor tussen stukken ze er tussen hebben!
Geplaatst: 25 mar 2007, 21:00
door V6peter
Ik HAD dat wel.
Ik heb er helaas geen piccies van....
Gewoon een overgangsstuk halen wat op je freeflow en op je originele pijp past.
Geplaatst: 25 mar 2007, 21:01
door MarcX3
waarom pak je niet je orginele flens en las daar een nieuwe/andere pijp op.
knik kun je er zelf ook wel in maken, je bent er handig genoeg voor.
en weet niet hoe je freeflow eruit ziet maar met een hoek eraan lassen zodat die recht eronder zit.
Geplaatst: 25 mar 2007, 21:02
door johnmichel
Geplaatst: 25 mar 2007, 21:03
door V6peter
Bijvoorbeeld.
Er zijn een hoop verschillende verlopen maar welke maakt echt niks uit.
Als de maat maar klopt.
Geplaatst: 25 mar 2007, 22:33
door Marcjuh
Toen ik mijn MX kocht zat er al een JAP style pijp onder die direct op de fles van het origineel is gelost.
Ik zal morgen middag ut mijn werk eens onder de wagen kruipen om wat plaatjes te schieten...
Geplaatst: 25 mar 2007, 22:38
door xedos
Komt ook mooi geluid uit marc

Geplaatst: 26 mar 2007, 13:34
door RichMX-3
idd zo'n verloop stuk moet je hebben, let alleen wel op dat dit erggggggg lastig te lassen is (met een gewoon lasapparaat) het materiaal is nl erg dun en je gaat er zo doorheen.
als je goed kan lassen is het geen probleem en moet je gewoon ff de tijd er voor nemen.
het mooiste is als je iemand kan vinden die voor je kan tiglassen (weet niet of ik het goed schrijf) maar zo spreek je het uit.
heb helaas geen piccie maar hier ff een simpel tekeningetje........

Geplaatst: 26 mar 2007, 17:10
door bramx3
zo een verloop pijpje heb je nog niet eens nodig eigenlijk
je slijpt de orriginele pot er vanaf
dan moet je even kijken of je de pijp miss beetje moet verlengen zodat de freeflow demper achteraan de bumper komt
je neemt een overmaats pijpje die je over je orriginele pijp schuift
die las je af
en dan zorg je ervoor dat je de pijp op maat hebt
je neemt de free flow , slijp / zaag je een paar sleuven in het dunste stukje van de free flow
dan tik je met de hamer net zo lang op dat stukje rond , tot dat je ongeveer de juiste diameter hebt van de pijp
free flow over de pijp schuiven en aflassen .
ook zo bij de rx7 gedaan
en dan nog een beugeltje maken voor de ophanging , dat wijst wel vanzelf

Geplaatst: 26 mar 2007, 19:41
door RichMX-3
zo kan het idd ook
wel makkelijker voor gewoon lassen omdat uitlaat wand wat sterker is.
maar goed met het verloop stukje gaat het allemaal ook erg makkelijk ! voor dat 10tje.
en idd universele ophangbeugel erbij nemen.