Vraagje Uitlaat.
Moderator: Moderators
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
Vraagje Uitlaat.
Wie van de club heeft zijn Freeflow demper op de orginele pijp laten lassen?
Als iemand dat heeft gedaan, zou ik er graag een foto van willen zien. Waar hij aan de orginele pijp is gelast.
En wat voor tussen stukken ze er tussen hebben!
Als iemand dat heeft gedaan, zou ik er graag een foto van willen zien. Waar hij aan de orginele pijp is gelast.
En wat voor tussen stukken ze er tussen hebben!
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
idd zo'n verloop stuk moet je hebben, let alleen wel op dat dit erggggggg lastig te lassen is (met een gewoon lasapparaat) het materiaal is nl erg dun en je gaat er zo doorheen.
als je goed kan lassen is het geen probleem en moet je gewoon ff de tijd er voor nemen.
het mooiste is als je iemand kan vinden die voor je kan tiglassen (weet niet of ik het goed schrijf) maar zo spreek je het uit.
heb helaas geen piccie maar hier ff een simpel tekeningetje........
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
zo een verloop pijpje heb je nog niet eens nodig eigenlijk
je slijpt de orriginele pot er vanaf
dan moet je even kijken of je de pijp miss beetje moet verlengen zodat de freeflow demper achteraan de bumper komt
je neemt een overmaats pijpje die je over je orriginele pijp schuift
die las je af
en dan zorg je ervoor dat je de pijp op maat hebt
je neemt de free flow , slijp / zaag je een paar sleuven in het dunste stukje van de free flow
dan tik je met de hamer net zo lang op dat stukje rond , tot dat je ongeveer de juiste diameter hebt van de pijp
free flow over de pijp schuiven en aflassen .
ook zo bij de rx7 gedaan
en dan nog een beugeltje maken voor de ophanging , dat wijst wel vanzelf
je slijpt de orriginele pot er vanaf
dan moet je even kijken of je de pijp miss beetje moet verlengen zodat de freeflow demper achteraan de bumper komt
je neemt een overmaats pijpje die je over je orriginele pijp schuift
die las je af
en dan zorg je ervoor dat je de pijp op maat hebt
je neemt de free flow , slijp / zaag je een paar sleuven in het dunste stukje van de free flow
dan tik je met de hamer net zo lang op dat stukje rond , tot dat je ongeveer de juiste diameter hebt van de pijp
free flow over de pijp schuiven en aflassen .
ook zo bij de rx7 gedaan
en dan nog een beugeltje maken voor de ophanging , dat wijst wel vanzelf
zo kan het idd ook
wel makkelijker voor gewoon lassen omdat uitlaat wand wat sterker is.
maar goed met het verloop stukje gaat het allemaal ook erg makkelijk ! voor dat 10tje.
en idd universele ophangbeugel erbij nemen.
wel makkelijker voor gewoon lassen omdat uitlaat wand wat sterker is.
maar goed met het verloop stukje gaat het allemaal ook erg makkelijk ! voor dat 10tje.
en idd universele ophangbeugel erbij nemen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>