Vraagje Uitlaat.

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Vraagje Uitlaat.

Bericht door johnmichel »

Wie van de club heeft zijn Freeflow demper op de orginele pijp laten lassen?

Als iemand dat heeft gedaan, zou ik er graag een foto van willen zien. Waar hij aan de orginele pijp is gelast.
En wat voor tussen stukken ze er tussen hebben!
Afbeelding
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Ik HAD dat wel.

Ik heb er helaas geen piccies van....

Gewoon een overgangsstuk halen wat op je freeflow en op je originele pijp past.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

waarom pak je niet je orginele flens en las daar een nieuwe/andere pijp op.

knik kun je er zelf ook wel in maken, je bent er handig genoeg voor.

en weet niet hoe je freeflow eruit ziet maar met een hoek eraan lassen zodat die recht eronder zit.
Driven by a sixpack
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Afbeelding
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Bijvoorbeeld.
Er zijn een hoop verschillende verlopen maar welke maakt echt niks uit.
Als de maat maar klopt.
Gebruikersavatar
Marcjuh
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 6345
Lid geworden op: 18 jul 2003, 16:31
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Marcjuh »

Toen ik mijn MX kocht zat er al een JAP style pijp onder die direct op de fles van het origineel is gelost.

Ik zal morgen middag ut mijn werk eens onder de wagen kruipen om wat plaatjes te schieten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Komt ook mooi geluid uit marc ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »



idd zo'n verloop stuk moet je hebben, let alleen wel op dat dit erggggggg lastig te lassen is (met een gewoon lasapparaat) het materiaal is nl erg dun en je gaat er zo doorheen.
als je goed kan lassen is het geen probleem en moet je gewoon ff de tijd er voor nemen.
het mooiste is als je iemand kan vinden die voor je kan tiglassen (weet niet of ik het goed schrijf) maar zo spreek je het uit.
heb helaas geen piccie maar hier ff een simpel tekeningetje........
Afbeelding
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

zo een verloop pijpje heb je nog niet eens nodig eigenlijk
je slijpt de orriginele pot er vanaf
dan moet je even kijken of je de pijp miss beetje moet verlengen zodat de freeflow demper achteraan de bumper komt
je neemt een overmaats pijpje die je over je orriginele pijp schuift
die las je af
en dan zorg je ervoor dat je de pijp op maat hebt
je neemt de free flow , slijp / zaag je een paar sleuven in het dunste stukje van de free flow
dan tik je met de hamer net zo lang op dat stukje rond , tot dat je ongeveer de juiste diameter hebt van de pijp
free flow over de pijp schuiven en aflassen .
ook zo bij de rx7 gedaan :)
en dan nog een beugeltje maken voor de ophanging , dat wijst wel vanzelf ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

zo kan het idd ook ;)
wel makkelijker voor gewoon lassen omdat uitlaat wand wat sterker is.
maar goed met het verloop stukje gaat het allemaal ook erg makkelijk ! voor dat 10tje.
en idd universele ophangbeugel erbij nemen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie