inlaatpakking

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

inlaatpakking

Bericht door turbulence »

vraagje..

is de inlaatpakking van een k8 zelfde als op de KLZE?

mijn achterste is niet goed meer namelijk... of kan ik gewoon bij de mazda dealer eentje halen voor de KLDE?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Voor zover ik heb kunnen achterhalen,zou je gewoon een KL-DE inlaatpakking kunnen gebruiken.
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Ik denk dat ze anders zijn omdat de inlaatkanalen van een ZE vierkanter zijn itt die van een DE.
De bestaande pakking kan je nog wel gebruiken mits ie niet geknikt is. Eventueel vloeibare pakking er tussen (niet te veel)
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Fullsize schreef:Ik denk dat ze anders zijn omdat de inlaatkanalen van een ZE vierkanter zijn itt die van een DE.
De bestaande pakking kan je nog wel gebruiken mits ie niet geknikt is. Eventueel vloeibare pakking er tussen (niet te veel)


daar zat ik inderdaad ook mee...

de runners van een DE/ZE zijn inderdaad anders... die van de k8 zijn ook wat ronder, maar vraag me af of de flens niet hetzelfde is?

pakking was verder nog wel goed, zat alleen beetje roest aanslag ofzo op, en met het afhalen van de intake bleef ie iets hangen aan de intake waardoor ie dus iets verboog..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

toch nog ff geresearched...

en als je de outlaw thermal pakkingen hebt dan zijn die toepasbaar op alle k motoren van mazda/ford..

http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... ts_id=1383

zou je toch moeten denken dat die van de k8 ook past...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
JD GRAFFIX
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
Locatie: Vianen
Contacteer:

Bericht door JD GRAFFIX »

zij zijn niet het zelfde. On the K8 packing there is a small hole for the EGR but not on the klze. the klze packing will not cover the hole on the K8. but you kan use a k8 packing on the ze. for the rest the runners dont make a difference. If you are worried about the paking, just use a little bit of liquid paking on either side of the original and it will be ok.
Lead, Follow or get the @!**% out of the way
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)

SideSkirts on Back order :-(
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

De thermal spacers worden apart geleverd voor de DE óf de ZE.
Ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk toch dat als je een K8 pakking gebruikt dat je een deel van je inlaat overlapt en daardoor verkleint.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dat idee heb ik ook, vooral omdat de vorm van de inlaat anders is. (meen rechthoekig en dan ander wat ronder)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:Dat idee heb ik ook, vooral omdat de vorm van de inlaat anders is. (meen rechthoekig en dan ander wat ronder)


k8 is inderdaad wat ronder...

ZE:
Afbeelding


K8:
Afbeelding

maar omdat de runners anders zijn hoeft de eindflens toch niet anders te zijn?

@ fullsize;

waarom denk je dat ie over de inlaat heen valt dan? als je een outlaw kit hebt voor de k motoren dan zijn die toepasbaar op de k8, KF, KL...

enige verschil is dat de ZE dan inderdaad niet de EGR aansluiting heeft, maar ook tussen de runners van een DE en k8 zit weer verschil ( terwijl kit voor beide bedoeld is)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
JD GRAFFIX
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
Locatie: Vianen
Contacteer:

Bericht door JD GRAFFIX »

Guys all the flanges are the same, some are machined more than others. but the Head ports are the same. The only difference is on the cars with EGR there is a small port (8mm) on the corner of the no:5 intake port that links the intake with the EGR. Fit a ze paking on the k8 and this port will be open and sucking false air making the engine iddle a litlle funky.

and the foto of the ZE intake....is the Millenia intake (Most wanted) and not the standard ZE curved neck.

Afbeelding

the standard Ze curved neck is the one on the right
Lead, Follow or get the @!**% out of the way
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)

SideSkirts on Back order :-(
Plaats reactie