Joeppie heb een BPV. Wat nu?

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Choclate Brownie
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mar 2007, 20:54
Locatie: Zoetermeer

Joeppie heb een BPV. Wat nu?

Bericht door Choclate Brownie »

Na een grondige blik onder de motor kap ben ik tot een schokkende ontdekking gekomen. Ik heb een BPV (ook leuk metertje met rood geel en groen :D) . Maar nu, Af en toe lijkt het wel of mijn auto inhoud. Als ik volgas geeft in z'n 5 bij 100 a 120 houd tie in. gaat ik terug met mijn gas. gaat tie versnellen. Gaat ik in z'n vier trekt tie "redelijk" door. Maar in z'n 5 is sie niet voor uit te branden. Ik vermoed dat die BPV verkeerd ingesteld staat. Maar hoe stel je dat ding in? Welke waarde? en hoe? :D Sorry ben een leek :oops:
Kijk niet te veel naar achter, want dan mis je de toekomst van voren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Je bedoelt een power boost valve? Dus wanneer je volgas geeft, geeft hij 0.8 bar hoger? Misschien kan dit ermee te maken hebben omdat je zei dat hij alleen inhoud bij 'echt' vol gas. Kan je de normale waarde aflezen bij de standaard pomp? Anders wil ik wel even kijken voor je... of heb jij een 1.6?
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

klinkt alsof'ie te hoog ingesteld staat en meer benzine van de benzinepomp vraagt dan dat deze kan leveren. Hij zou op 2 bar moeten staan of net iets erboven.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

Yence schreef:klinkt alsof'ie te hoog ingesteld staat en meer benzine van de benzinepomp vraagt dan dat deze kan leveren. Hij zou op 2 bar moeten staan of net iets erboven.

standaard pompen geven 3 barr...
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Daarom juist.
PBV's geven bij volgas +0.8 bar. dus als de PBV op bv. 2.4 afgesteld staat, dan vraagt de PBV 3.2 bar van de benzine pomp bij volgas. Je kan'm dus het best net iets boven de 2 bar afstellen.
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

mx3freak schreef:
Yence schreef:klinkt alsof'ie te hoog ingesteld staat en meer benzine van de benzinepomp vraagt dan dat deze kan leveren. Hij zou op 2 bar moeten staan of net iets erboven.

standaard pompen geven 3 barr...
mikee heeft naar mijn PBV gekeken en hij zij zelf dat 2.0 bar op de PBV genoeg was voor onze 16 kleppers,, 3.0 bar is veelste veel
Afbeelding
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Maar hoe kan dat als de standaard druk al 3 bar is?
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

woytek schreef:Maar hoe kan dat als de standaard druk al 3 bar is?
geen idee ligt misschien aan de druk regelaar zelf, anders vraag mikee even hij weet er meer van, zonder mikee wist ik ook niet hoe mijn PBV het beste afgesteld kon zijn :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

scary schreef:
woytek schreef:Maar hoe kan dat als de standaard druk al 3 bar is?
geen idee ligt misschien aan de druk regelaar zelf, anders vraag mikee even hij weet er meer van, zonder mikee wist ik ook niet hoe mijn PBV het beste afgesteld kon zijn :bier:


Ik dacht namenlijk dat je het beste een PBV af kon stellen op je gewone (standaard) druk, zodat je alleen bij vol gas meer druk hebt.
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Ik dacht dat een standaard pomp MAXIMAAL 3bar aankan? Volgens mij is dat ook wat Jasper al aangegeven had.
Plaats reactie