Gordel zit vast

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sjuul
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jun 2006, 13:46
Locatie: Westerhaar

Gordel zit vast

Bericht door Sjuul »

Bij het vervangen van mijn achter veerpoot moet je natuurlijk eerst de gordel losmaken, dit heb ik dan ook gedaan en plofte hij gezellig neer op de achterbank, enig probleem wat ik daar aan over heb gehouden is dat hij niet meer terug op zijn plek wil, hij rolt dus niet meer en zit muurvast.

Nu is dit natuurlijk niet zo'n groot probleem aangezien er toch nooit iemand bij mij achterin wil zitten maar staat het niet echt netjes en wil ik hem gewoon weer netjes op zijn plek hebben waar hij hoort.

Ik heb even snel gezocht maar kon het niet echt vinden, alleen 4 en 5 punts gordels en een apk vraag.

Meestal als ik iets probeer te repareren maak ik iets anders kapot, en zo blijft dat eeuwig doorgaan maar wil ik dat in dit geval niet doen, dus heeft iemand enig idee hoe ik hem weer werkende krijg of zal ik een vervangend exemplaar moeten zoeken ?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Nee, het is niet nodig om een vervangend exemplaar te kopen.

Hierbij moet je veel geduld hebben en langzaam de gordel eruit trekken.

Belangrijk is om de houder zoveel mogelijk in de orginele positie te houden, dus rechtop.
Dan moet je de houder een beetje kantelen terwijl je rustig aan de gordel trekt. Op een gegeven moment gaat de beveiliging van de gordel af en rolt ie af. Dan kan je hem weer rustig terugplaatsen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Sjuul
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jun 2006, 13:46
Locatie: Westerhaar

Bericht door Sjuul »

Wat stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :nut:
Zal hem zo es ff weer terugzetten dan :mrgreen: thnx
Plaats reactie