Bougiegat met slechte schroefdraad

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bougiegat met slechte schroefdraad

Bericht door DB89 »

Ik zit nu met een probleempje, er zijn 2 bougiegaten
waarvan de draad niet meer goed is.
Bij de eerste cilincer kan ik de bougie erin draaien en dan op een bepaald moment dan gaat het ietsjes moeilijker en dan als ik voorzichtig verdere draai dan is dat punt dattie vast moet zitten dus weer over en pakt de bougie de draad niet en hij zit nu dus niet egt goed vast in het blok,de 3de cilincer heeft dit ook, dus wat kan ik hier tegen doen om te zorgen dat de bougies goed vast zitten?

alvast bedankt

mazda 1.6 ohc 16V

(ps. ik heb niet linksom gedraaid als jullie dat denken :lol: )
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Denk dat je een monteur er naar moet laten kijken en de bougies erin moet laten zetten. Die hebben er meer feeling voor.

Ik heb t al eens met mn vorige auto gehad en ik blijf er liever vanaf dan, als t schroefdraad erg slecht is kun je t compleet om zeep helpen als je niet weet wat je doet en kan die door de druk in je verbrandingskamer eruit schieten waardoor je maar 3 cilinders hebt en een nieuwe/andere kop erop kan zetten.

Een monteur kan zo zeggen als die er naar kijkt of je met een nieuwe bougie t draad nog kan tappen of dat er wat anders moet gebeuren.

hier op t forum kunnen we je er niet echt mee helpen. t is iets te lastig en riskant om je van een afstand te kunnen helpen hiermee.

Als een van de clubmonteurs bij je in de buurt woont moet je daar even contact mee opnemen. denk dat dat wel t verstandigste is.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

ok in ieder geval bedankt en ik zal er volgende keer naar de garage gaan ;)
Plaats reactie