Beste mensen,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Daniel een 23 jarige jonge man en nu ook de trotse eigenaar van een MX-3 uit '92. De auto is optisch zeer mooi getuned alleen motorisch scheeld er nog wat aan. Gelukkig is mijn neef monteur en heb ik bij eventuele reperaties de monteurs kosten niet, dat scheeld. (kratje bier dan

)
Maar nu ik mij voorgesteld heb zal ik even naar mijn probleem komen. Motorisch loopt de MX goed. daar geen problemen mee maar mijn koelvloeistof komt uit het overdruk ventiel (bij het reservoir) wanneer de motor een tijd gelopen heeft. Genoeg torck, en zover ik weet wordt de motor niet exeptioneel warm.. Nog geen rook gezien.

Wel zie ik bij het resevoir dat het slangetje dat het koelvloeistofresevoir afvoert (dump kant) gebroken is voor het rubbertje. De slang van radiator naar het resevoir is goed. Mijn waterpomp is goed. (water stroomt door radiator, en heb verwarming in de auto). Mijn kleur olie donkerkleurig en niet troebel dus ook gewoon goed en geen dikke witte rook uit de uitlaat. alleen miniem beetje condens walm. Auto loopt motorisch goed stationair, alleen soms beetje gevoel dat hij uit kan slaan (soms verspringen naar laag stationair). Maar ik mis wel wat koelvloeistof (ongeveer pink dikte) uit het reservoir na een lange rit, en wat duidelijk zichtbaar uit het dump slangetje is gegooit. Wat kan hiero het probleem nou zijn. Ben helemaal ten einde raad en wordt een beetje gallisch met dat bijvullen

als ik niks doe gooit tie al het vloeistof eruit!
Jullie hebben in iedere geval een lid bij. Alleen moet voor mezelf nu dit probleem even oplossen. Hopelijk kunnen jullie mij raad geven hierin.
Groetjes,
Daniel