MX-3 kopen voor weinig geld?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Laibo
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 mar 2007, 19:28

MX-3 kopen voor weinig geld?

Bericht door Laibo »

Hoi allemaal,

Ik ben aan het rondkijken naar een MX-3, heb er ondertussen 3 bekeken, maar allemaal hadden ze wel wat. Bij de een een kapotte voorruit en veel scheuren in de bekleding, natuurlijk allemaal te vervangen, maar de portomonnee is niet zo goed gevuld bovenop de vraagprijs.
Een andere had heel veel schade aan de buitenkant, op het plaatwerk, roest etc.
En tot slot eentje waar ik vandaag bij gekeken heb. Moest het een en ander gespoten worden, viel te regelen met de prijs, maar hij stond al zeker 3 maanden buiten zonder dat er iets mee gedaan werd, tijdens vorst is een klemmende deur onvoorzichtig geopend, oftewel ALLE rubbers waren ofwel gescheurd/uitgedroogd. Leek me dus ook geen goed plan!
Nu zag ik via Marktplaats een MX-3 voor echt weinig geld, namelijk €1000.
Er staat nog geen 170.000 km op de teller. Verder een aantal opties die erbij zitten. Heb de verkoper gebeld (is een autobedrijf, maar NIET aangesloten bij Bovag/NAP), die beweerd dat alles in orde is, behalve een doffe motorkap en de bekleding van de bestuurdersstoel.
De auto is van 3-1992 en het is een 1.8 V6.
Vroeg hem ook waarom hij zo goedkoop is, kreeg als antwoord omdat hij er snel vanaf wil.

Mijn vraag is nu dan, wat denken jullie ervan?

Het zou mooi zijn als hij goed is, die bekleding kan ik dan nog voor het hele interieur laten vervangen en de dofheid op de motorkap valt denk ik nog wel te overzien. Mocht oppoetsen niet helpen, kan ik hem nog spuiten en blijf ik denk ik wel binnen m'n maximumbudget van €2500. Maar dat is dan ook ECHT de max!!
Kwam gister via het forum hier al een soort van checklist tegen waar je op moet letten, maar vraag toch jullie mening.

Hoop snel wat te horen, voordat ik er naartoe ga...
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

wat een verhaal zeg ;)
eerlijk gezegt vind ik 1000 euro wel erg weinig geld voor (uberhaubt) een auto, met name de mx3.
wil niet zeggen dat het niet mogelijk is maar toch.
"hij wil der snel vanaf" zei hij, maar waarom wil hij er snel vanaf dan?
kan me eerlijk gezegt niet voorstellen dat je een goeie auto waar vrijwel nix aan mankeert snel weg wilt hebben voor 1000 euro.
127.000 en dan voor 1000 euro weg doen ?
tja gaat er bij mij niet helemaal in !
als ik jou was zou ik nog even rondkijken want voor 2500 euro zou je wel een standaard mx in redelijk goeie staat moeten kunnen vinden.
denk goed na voordat je wat aanschaft want tis toch een hoop geld waar je hard voor gespaard hebt waarschijnlijk.
als je vragen hebt of je vertrouwd iets niet of wat dan ook, stel die dan gelijk hier !
je hebt altijd vrij snel antwoord en daar is het forum ook voor !
suc6 en hou ons op de hoogte :bla:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

in het te koop gedeelte staat trouwens ook een 1.8 v6 te koop aangeboden door ricoh.
de auto heeft wel 2 ton gelopen maar dat wil niks zeggen, aangezien ook pas alle rollen + riem(en) zijn vervangen.
auto ziet er goed uit en heeft een hoop optie's, dus zeker de moeite waard om een poging te wagen.
kijk maar is op deze link en neem eventueel eens contact met hem op
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=5495
Laatst gewijzigd door RichMX-3 op 08 mar 2007, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Laibo
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 mar 2007, 19:28

Bericht door Laibo »

Sow, antwoorden gaat inderdaad snel hier!

Ik vroeg hem dat ook. Hij zegt weinig markt te hebben voor deze auto's (heb al van meer handelaren gehoord dat de kleine zuinige auto's het momenteel veel beter doen) en ruimtegebrek te hebben. Tevens krijgt hij begin april nog een MX-3 binnen, uit 1993, wat completer en zou €2750 moeten kosten.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ok snap em ! maar blijf het een raar verhaal vinden eerlijk gezegt.
ik had in me vorige bericht een link gezet van een jongen die em te koop heeft staan hier.
kijk maar eens of je dat wat vind !
laat het maar ff weten.
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=5495
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

1000 euro is inderdaad wel ''verdacht'' weinig..

voor dat geld MOET er miz iets mis mee zijn of hij heeft er de ballen verstand van...

92'er met 170k op de teller moet met gemak nog wel 2.000 opleveren, doffe motorkap en iets mindere bekleding doen daar miz niet aan af...

je kan er altijd eens gaan kijken natuurlijk ( neem iemand mee die echt verstand van autos heeft, niet je oom die toevallig elke week de autoweek leest ofzo ;) )

het kan natuurlijk zijn dat hij er inderdaad snel vanaf wil, en daarom de prijs zo laag houdt, maar marktcomform zou je nog wel 500 er makkelijk bij op kunnen drukken en dan was je hem ook snel kwijt, als je hem wegzet voor 1000 krijg je dus dit soort twijfels...

ik zou eens kijken of je iemand kent die echt verstand van auto's heeft, misschien woont hier iemand van de club dichtbij die je er mee kan helpen, maar zorg gewoon dat je er niet zomaar blind inspringt, want 1000 euro kan goedkoop zijn, maar als er dan straks ineens allemaal extra kosten achterweg komen dan is het alsnog duurkoop ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Laibo
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 mar 2007, 19:28

Bericht door Laibo »

Is er iemand die in de buurt van Didam (Gelderland) woont en verstand heeft van auto's EN zaterdagmiddag tijd/zin heeft om mee te gaan kijken? Ik heb namelijk weinig vrienden die ECHT iets van auto's afweten.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Ik woon op 15 (5 kan ook :mrgreen: ) min van Didam af wil wel ff met je kijken naar een mx
Laatst gewijzigd door MarcX3 op 08 mar 2007, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

MarcX3 schreef:Ik woon op 15 (5 kan ook :mrgreen: ) min van Didam af wil wel ff met je kijken naar een mx


daar is ie weer....

dat heerlijke warme clubgevoel!!! zou erg top van je zijn marc :bier:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Laibo
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 mar 2007, 19:28

Bericht door Laibo »

Ok, super!!! Neem dan ook aan dat je wel enigzins verstand hebt van de MX?? :P
Ik denk dat het rond 2en zal zijn zaterdag dat ik daar kan zijn!
Ik zal je per PB mijn 06 sturen, als jij dat ook kan/wil doen, kunnen we even contact hebben!

Dankjewel alvast!!!!!
Gesloten