ecu type-nr

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

ecu type-nr

Bericht door mx3freak »

wie weet welke ecu type-nr voor welk blok bedoeld is?
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Welke zoek je ??

Meen klze de kl31 en 36 ecu, op een longneck doet een k05 ecu het ook goed

Misschien meer info op mx-3.com?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

ik zoek er 1 voor de kf, maar daar zijn dus ook verschillende voor...
ik heb het 2.0 GT vlok uit de BA, maar bijna alle ecu's die ik vind zijn voor de automaat xedos, daar heb ik weinig aan...
klze ecu's heb ik ook nix aan...
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

KF01 en KF15 dat zijn de ecu codes voor de KFZE...

maar wat ik niet snap waarom heb je niks aan een automaat ECU?

alle ZE's zijn ook haast allemaal AT, en KL36 ecu is daarvoor bedoeld. KL31 ecu is voor handgeschakeld, maar KL36 werkt net zo goed op de ZE als je een handbak ernaast hebt.

VRIS punten, etc blijven hetzelfde, of het nu een handgeschakelde of een automaat is, dus zie daar niet het probleem in.

is de xedos 2L niet hetzelfde als bij de 323F?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
JD GRAFFIX
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
Locatie: Vianen
Contacteer:

Bericht door JD GRAFFIX »

Vris points on the Kl31 are different to the ones on the kl36, as well as the air ranges. Kl31 develops a linear power curve at 4200 with very little timing change. The kl36 has peaked power at 4200rpms and 5500rpm with timing advance on the 5500. This feature was probably used to get a little more grunt out of the automatic when using "kick down". The final power output will still be the same.

@Jasper, I am still on it mate :-)
Lead, Follow or get the @!**% out of the way
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)

SideSkirts on Back order :-(
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

@ turbulence, vriss punten bij een automaat ecu gaan idd net anders open dan bij een handbak, is ook een ander programma...

@ miguel, thanx mate!
i now have a KF11, but my guess is that that an ecu for a xedos 2.0 automatic, however i'm not sure about that..
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

@turbulence, ik heb intussen een kf01 ecu, weet jij of dat de automaat versie is? of is dat de kf15?
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

KF01 is de europese ecu van oa de 323F ( 140pk)
KF15 is de japanese ecu voor de KFZE ( 160PK)
KL33 is de ecu voor de Lantis Type R (170PK)

AT of MT maakt niks uit bij de KF ecu's, enige verschil zit hem dus in de uitvoering voor de motor

jij hebt de ''gewone'' KF toch...

misschien kun je RIP ook eens vragen, die is met een KFZE swap bezig...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

volgens mij is de kf01 niet van een 323f toch?

ik heb ook op mx3.com gekeken, dacht dat daar stond dat de kf01 en de kf15 voor de kf-ze zijn, of heb ik dat verkeerd? ook omdat jij eerder poste dat de kf01 voor de kf-ze is?

dacht dat de kf54/55 etc voor de 323f is, die hebben een sleutelherkenning module erin, de ingang van de steckers zijn ook niet geel maar grijs, doet dus niets zonder de rest van de sleutel herkenning items
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

mx3freak schreef:volgens mij is de kf01 niet van een 323f toch?

ik heb ook op mx3.com gekeken, dacht dat daar stond dat de kf01 en de kf15 voor de kf-ze zijn, of heb ik dat verkeerd? ook omdat jij eerder poste dat de kf01 voor de kf-ze is?

dacht dat de kf54/55 etc voor de 323f is, die hebben een sleutelherkenning module erin, de ingang van de steckers zijn ook niet geel maar grijs, doet dus niets zonder de rest van de sleutel herkenning items


any-one?
even a broken clock gets to be right twice a day.
Plaats reactie