wie haalt me over om een sixpacker te worden :D
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 01:00
wie haalt me over om een sixpacker te worden :D
ik zelf heb een suzuki swift gti 16vtje (idd tje) maaaaarrrr... ik zit nu te twijfelen of ik een mazda mx-3 1.8 v6 aanteschaffen of een fordje rs 2000:D
maar zit te twijfelen.. waarom hebben jullie eigenlijk een mx-3 v6?? ben benieuwd
maar zit te twijfelen.. waarom hebben jullie eigenlijk een mx-3 v6?? ben benieuwd
hmmm wie kan me overhalen om een mx-3 sixpack aan te schaffen :D
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
Allereerst: dit hoort eigenlijk in t cafe thuis, maar is geen ramp hoor, je kan niet alles weten.
Keuze tussen een RS en een v6, RS is vele malen sneller dan een 1.8v6
Waarom ik een v6 rij, het heerlijke geluid en t fel reageren van de motor op t gaspedaal.
wil je snelheid zou ik gaan voor de RS
Voor de rest zou ik de mx-3 v6 kopen. vergeleken met de Rs heeft die: betere wegligging, mooiere looks (rs is gewoon een standaard autootje met een flink blok), niet zo roestgevoelig, en t is gewoon een erg leuk karretje. En wil je meer power dan leg je er een 2,5 liter in, dan is de mx een echt bommetje
Keuze tussen een RS en een v6, RS is vele malen sneller dan een 1.8v6
Waarom ik een v6 rij, het heerlijke geluid en t fel reageren van de motor op t gaspedaal.
wil je snelheid zou ik gaan voor de RS
Voor de rest zou ik de mx-3 v6 kopen. vergeleken met de Rs heeft die: betere wegligging, mooiere looks (rs is gewoon een standaard autootje met een flink blok), niet zo roestgevoelig, en t is gewoon een erg leuk karretje. En wil je meer power dan leg je er een 2,5 liter in, dan is de mx een echt bommetje

Driven by a sixpack
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
waarom een mx?
japanse kwaliteit
het lekkere v6 geluidje
sportief coupe uiterlijk
luxe en complete uitrusting
unieke auto ( fordje zie je ook genoeg op de straten, mx is redelijk uniek)
pittig motortje ( nog pittiger te maken met een 2.5L KLDE/KLZE)
leuke aftermarket spulletjes
met alle respect naar de ford escort die je in gedachte hebt, maar je vergelijkt die ford nu met een zeer goeie japanse sportcoupe welke een heerlijke V6 motor heeft, een uniek en sportief uiterlijk en zeer goeie kwaliteit heeft..
ik zou zeggen, zoek eens eentje op die te koop staat, en maak eens een proefrit... ik kan je garanderen dat je verkocht bent (is zowieso een wereld van verschil al met je swiftje..)
heb het topic ook even verplaatst naar ''het cafe''
japanse kwaliteit
het lekkere v6 geluidje
sportief coupe uiterlijk
luxe en complete uitrusting
unieke auto ( fordje zie je ook genoeg op de straten, mx is redelijk uniek)
pittig motortje ( nog pittiger te maken met een 2.5L KLDE/KLZE)
leuke aftermarket spulletjes
met alle respect naar de ford escort die je in gedachte hebt, maar je vergelijkt die ford nu met een zeer goeie japanse sportcoupe welke een heerlijke V6 motor heeft, een uniek en sportief uiterlijk en zeer goeie kwaliteit heeft..
ik zou zeggen, zoek eens eentje op die te koop staat, en maak eens een proefrit... ik kan je garanderen dat je verkocht bent (is zowieso een wereld van verschil al met je swiftje..)
heb het topic ook even verplaatst naar ''het cafe''
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
@ marc:
een RS2000 vele malen sneller?? volgens autoweek zit ie op 8.7 sec op de 100, denk dat jij in de war bent met cosworth, rs2000 is qua vermogen en sprint wel te vergelijken met de v6
top is iets hoger, maar ik ben geen fan van de tellerunits van ford welke naar mijn idee altijd veel te hoog afwijken
een RS2000 vele malen sneller?? volgens autoweek zit ie op 8.7 sec op de 100, denk dat jij in de war bent met cosworth, rs2000 is qua vermogen en sprint wel te vergelijken met de v6
top is iets hoger, maar ik ben geen fan van de tellerunits van ford welke naar mijn idee altijd veel te hoog afwijken
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
denk jij dat de gegevens van autoweek altijd kloppen?
je moet t dan met de 136pk 1.8v6 tegen een 160pk 2liter turbo opnemen.
Koppel en pks zijn veel hoger, is even snel als een GSI16v tenminste 1 versie, dacht dat de andere versie sneller was.
zijn 2 versies van, rood blok en blauw blok. een heeft meer motorvermogen en de ander haalt meer vermogen uit de turbo.
Weet zo niet welke versie op autoweek staat.
denk dat je de XR3i voor je hebt die komt qua vermogen overeen met de 1.8v6
RS is een bom, hoef je echt niet met een 1.8 v6 tegen te sprinten.
je moet t dan met de 136pk 1.8v6 tegen een 160pk 2liter turbo opnemen.
Koppel en pks zijn veel hoger, is even snel als een GSI16v tenminste 1 versie, dacht dat de andere versie sneller was.
zijn 2 versies van, rood blok en blauw blok. een heeft meer motorvermogen en de ander haalt meer vermogen uit de turbo.
Weet zo niet welke versie op autoweek staat.
denk dat je de XR3i voor je hebt die komt qua vermogen overeen met de 1.8v6
RS is een bom, hoef je echt niet met een 1.8 v6 tegen te sprinten.
Driven by a sixpack
-
- New member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 01:00
eerlijk is eerlijk, een v6 is een heerlijk geluidje...!
me buurman heeft een vR6 2.8 dat is een brul bak maar voor zo iets is me portomonee op laten eten doe ik niet . en ik zal een 2.5 denk niet kunnen onderhouden.
ik vind een swiftje gti leuk lekker door trekken tot 8000 toeren, maar ik moet toegeven dat het verveeld. ik zit eigenlijk voor meerdere autos te twijfelen. of een goedkome honda type-R, of een mx-3 v6 of de rs. ik vind ze allemaal wat hebben ...
me buurman heeft een vR6 2.8 dat is een brul bak maar voor zo iets is me portomonee op laten eten doe ik niet . en ik zal een 2.5 denk niet kunnen onderhouden.
ik vind een swiftje gti leuk lekker door trekken tot 8000 toeren, maar ik moet toegeven dat het verveeld. ik zit eigenlijk voor meerdere autos te twijfelen. of een goedkome honda type-R, of een mx-3 v6 of de rs. ik vind ze allemaal wat hebben ...
hmmm wie kan me overhalen om een mx-3 sixpack aan te schaffen :D
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
VR6 is een auto waar ik liever vanaf blijf, je leest geregeld op marktplaats: te koop VR6 gerviseerd bij 100 000km
er zijn hier zat mxjes wie 2 ton gelopen hebben en nog nooit een sleutel aan geweest is. en ze zijn niet allemaal gespaard.
de 2,5 liter is niet veel duurder dan de 1.8 v6 in onderhoud.
er zijn hier zat mxjes wie 2 ton gelopen hebben en nog nooit een sleutel aan geweest is. en ze zijn niet allemaal gespaard.
de 2,5 liter is niet veel duurder dan de 1.8 v6 in onderhoud.
Driven by a sixpack
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Nostradamus schreef:eerlijk is eerlijk, een v6 is een heerlijk geluidje...!
me buurman heeft een vR6 2.8 dat is een brul bak maar voor zo iets is me portomonee op laten eten doe ik niet
tsja, kom je weer bij het ''unieke'' verhaal uit... dat is en blijft een VW (Golf) en die zie je zoveel in het straatbeeld dat een beetje uniek worden een moeilijke opgave wordt.
en ik zal een 2.5 denk niet kunnen onderhouden.
tsja, enige dure bij een 2.5L is de aanschaf en inbouw, benzineverbruik ligt echt niet veel hoger dan bij de 1.8, alleen heb je iets meer vermogen voorhanden

@ marc;
sinds wanneer is de RS2000 turbo uitgevoerd dan? mag jij me die uitvoering laten zien? jij bent denk ik nogsteeds in de war met de cossy welke WEL een turbo heeft...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- New member
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 01:00
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer: