INHOUDEN MX-3..

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Patrick v6
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 feb 2007, 16:02

INHOUDEN MX-3..

Bericht door Patrick v6 »

zoals de titel al zegt houd mijn mx soms in ..
heb het nu al een paar keer gehad, dat als ik constant 100 rij (5e versn) dat de auto een fractie van een seconde inhoud, maar je krijgt dan wel een beste schok met die snelheid, dus schrik je wel ff, ook had ik het laatst met het optrekken in zn 1,,weet iemand wat dit kan zijn?
heb de auto nog maar 3 week :? :oops: mn fje had nooit zulke fratsen,,hoop dat jullie kunnen helpen ;)
Never drive faster then your guardian angel can fly!
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

check als eerste ff of je bougies en je bougiekabels niet los zitten of versleten zijn.
- kan een bougie een beetje los zitten bijv.
- kan ook een bougiekabel niet goed op de bougiegedrukt zijn, dus misschien ff aan drukken

gewoon ff tjekke....
zijn wel andere opties ook maar dit is het meest makkelijkst te tjekken.
ik neem aan dat je wel weet waar die kabels lopen e.d.?
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Lekkende klepdekselpakkingen zou ook nog een oorzaak kunnen zijn. Trek de achterste bougiekables eruit en je weet genoeg.

Luchtslang tussen gasklep en luchtweger niet gescheurd? kijk goed tussen de ribbels onder en boven.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

ik heb hetzelfde probleem, maar alleen in 1e versnelling, en nu komt het rare, ook alleen als ik op benzine rij.

Hij houdt dan ff in bij de 2500 toeren, en schiet daarna weer door.
In duitsland heeft Frank het zelf ook ondervonden, maar ben er nog steeds niet achter wat het kan zijn.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

ik heb dat nu ook weer terug onder de 2000 toeren, dat komt doordat ik veel olie in me intake heb en gas klep.
Afbeelding
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

ik heb het probleem ook gehad,, nu verlopen,, dankzij de POWERBOOST VALVE :mrgreen: haha of ja ik weet het eigenlijk niet,, sins dat ik die er in heb zitten met denso bougie's en de slitfire kabels,,, geen last meer van
Afbeelding
Gebruikersavatar
DextaR
New member
New member
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 jul 2006, 10:19
Locatie: Zaanstad

Bericht door DextaR »

bij mij is het ook een paar keer voorgekomen, de hele auto gaat dan schokken omdat die toeren naar beneden vallen. Maar de laatste paar weken niet meer gelukkig, kweet niet wat het is. :?
Afbeelding
Patrick v6
New member
New member
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 feb 2007, 16:02

Bericht door Patrick v6 »

Ben dus naar de dealer geweest, heeft er een monteur in gereden toen deed hij het dus niet, maar heb het zowieso wel 1x per dag...hij wist dus niet wat het was,,, :cry: nu heeft hij een flesje injectorreiinger door mn tank gegooid, ook de volgende tank moet 1 in,,nu hopen dat het over gaat...zal echt niet weten wat het kan zijn verder, ik weet alleen dat ik het ziet zo wil houden irriteer me er ontzettend aan!!
Never drive faster then your guardian angel can fly!
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

ga eens naar jeroentje.nl en haal een wat Iridium Power Bougie's http://www.jeroentje.nl/index.php?page= ... d=60104700
misschien is het dan opgelost
Afbeelding
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Haal je lucht slang eens van je gasklephuis af, en kijk hoe eens hoe schoon hij is.

Trek de klep ff open, en met een zaklamp ff kijken in je spruitstuk of er veel olie aan slag zit.

Ik heb het namelijk ook af en toe, dan weer heel veel, en dan heb ik er geen last van. Bij mij komt het omdat er veel olie in mijn spruitstuk zit.

Maar heb gelukkig een andere, word dit weekend of volgend weekend er op gezet met nieuwe kleppendeksel pakkingen :bier:
Afbeelding
Plaats reactie