motor vervangen
Moderator: Moderators
motor vervangen
ik heb even een vraag hoor ikheb een 1.6 i 92 en als het goed is moet een 1.6 i uit 94 of jonger ander nokassen er in hebben zitten. waardoor die meer pk's hebben??
nu vraagje kan je dan de motoren swappen of komt er meerdere dingen bij kijken??
ik heb op zoeken gekeken naar een topic want had wel verwacht dat er iets van zou zijn maar is er niet . zover ik zag.
bedankt voor het antwoorden.
nu vraagje kan je dan de motoren swappen of komt er meerdere dingen bij kijken??
ik heb op zoeken gekeken naar een topic want had wel verwacht dat er iets van zou zijn maar is er niet . zover ik zag.
bedankt voor het antwoorden.
one racer without a master.
volgens mij is dit wel mogelijk maar lijkt me de moeite niet waard.
als je dan toch een ander blok er in wilt leggen pak dan die van een 323-f
het gt blok die heeft gelijk 131 pk of als je echt leuk bezig wilt gaan een 323 turbo blok. deze zit tussen de 160 en de 170 pk dacht ik..
en je heb dan ook nog de 1.6 met 87 pk 1.6 met 90 pk en 1.8 met iets van 110 pk dacht ik.
als je dan toch een ander blok er in wilt leggen pak dan die van een 323-f
het gt blok die heeft gelijk 131 pk of als je echt leuk bezig wilt gaan een 323 turbo blok. deze zit tussen de 160 en de 170 pk dacht ik..
en je heb dan ook nog de 1.6 met 87 pk 1.6 met 90 pk en 1.8 met iets van 110 pk dacht ik.
Auto is te koop!! PM of MAIL


-
- Pilot
- Berichten: 661
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 18:22
- Locatie: almere
Ja jongens moet je er wel geld voor hebben!
Ik heb er zelf een 1.8 blok in laten zetten van een 323 uit '94. Je gaat dan van 90pk naar 106pk. En als je de statistieken vergelijkt van een 1.8 323 met een V6 zijn die niet heel groot.
Het erin zetten is niet heel veel werk, omdat het plug & play is.
Ik heb er zelf een 1.8 blok in laten zetten van een 323 uit '94. Je gaat dan van 90pk naar 106pk. En als je de statistieken vergelijkt van een 1.8 323 met een V6 zijn die niet heel groot.
Het erin zetten is niet heel veel werk, omdat het plug & play is.
www.vinylonline.nl Online DJ store.
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
master peanut schreef:Ja jongens moet je er wel geld voor hebben!
Ik heb er zelf een 1.8 blok in laten zetten van een 323 uit '94. Je gaat dan van 90pk naar 106pk. En als je de statistieken vergelijkt van een 1.8 323 met een V6 zijn die niet heel groot.
Het erin zetten is niet heel veel werk, omdat het plug & play is.
Maar als je er een 1.8 van 323 in legt met 106 pk, waarom ben je dan niet voor de 1.6 ('98) mx-3 gegaan deze heeft standaard 110 pk. Niet dat het ene groot verschil is maar toch.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Re: motor vervangen
ronin schreef:ik heb even een vraag hoor ikheb een 1.6 i 92 en als het goed is moet een 1.6 i uit 94 of jonger ander nokassen er in hebben zitten. waardoor die meer pk's hebben??
nu vraagje kan je dan de motoren swappen of komt er meerdere dingen bij kijken??
ik heb op zoeken gekeken naar een topic want had wel verwacht dat er iets van zou zijn maar is er niet . zover ik zag.
bedankt voor het antwoorden.
eerst meer de vraag, is het nodig??? je gaat nu een boel werk op je hals halen voor een vermogenswinst van? 10pk ofzo....
miz de moeite niet om veel werk voor te hebben. zou dan inderdaad eerder kijken naar een 323F GT blokje welke wel iets meer vermogen trekken als de oude i4 uit de mx3...
het blijven dure grapjes swappen van een motor, zal wel zo goed als plug and play zijn maar je hebt altijd kans tegen onverwachte problemen aan te lopen..
dus indien je de swap niet echt broodnodig is dan zou ik daar mn moeite en geld niet insteken aangezien het verschil miz de kosten niet dekt...
dan kun je beter nog je 1.6je verkopen en zoeken naar een goeie v6 bijvoorbeeld...
en dan later daar een ZE insteken, dan wordt het een stuk interessanter

Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
tsja... die lekkage zou ik eerst toch wel eens wat aan doen, want anders is een motorswap straks WEL broodnodig
dat kun je gewoon wel laten nakijken... even naar de dealer/garage en je koelsysteem laten afpersen.. komen alle lekjes zo boven water...
en je wil dus een ander blok swappen omdat het ''mooi'' lijkt, dat je een paar PK meer hebt


dat kun je gewoon wel laten nakijken... even naar de dealer/garage en je koelsysteem laten afpersen.. komen alle lekjes zo boven water...
en je wil dus een ander blok swappen omdat het ''mooi'' lijkt, dat je een paar PK meer hebt

Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten