(HOW TO)Opvullen motorsteunen met polyurethaan

Uitleg over veel gestelde vragen, en "How to's".
Plaats hier uw bericht in overleg met een Moderator

Moderator: Moderators

Gesloten
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

(HOW TO)Opvullen motorsteunen met polyurethaan

Bericht door Rikmx »

Nadat ik een klze met ceramische koppeling had laten plaatsen kreeg ik last van een sterk bewegende motor... na verschillende dingen geprobeert te hebben (incl de aanschaf van compleet nieuwe steunen) heb ik het nu helemaal gevonden! dit polyurethaan materiaal is heel stevig en zeer resistent tegen weer en wind.

wat het doet: Motor blijft mooi stil onder de kap liggen net als bij het standaart k8 blok met gewone koppeling.
en doordat het spul nog wel vibraties dempt mis je vrijwel niets aan comfort! het is dus absoluut niet hetzelfde als je steunen vastlassen. busje koste geloof ik 14 euro en daar heb je genoeg aan voor 2 sets.

bovenaan foto: deze bus polyurethaan heb ik gebruikt.
foro van links naar rechts:

    1) standaard motorsteun ( nog niet opgevuld)
    2) midden opvullen en 24 uur laten drogen
    3) verder opvullen en nog eens goed laten drogen


Afbeelding

Ik heb alleen de voorste en achterste steunen opgevuld, meer is ook niet
nodig.

hoe te handelen?

allereerst is het zaak dat de motorsteunen eruit komen. hiervoor zal toch de motor losmoeten, dus indien je niet in het bezit bent van een takel/motorbloksteun zou ik hier niet aan beginnen.

zodra je de steunen eruit hebt is het zaak ze eerst goed schoon en vetvrij te maken. gebruik hiervoor of remmenreiniger of een ammoniakoplossing.

daarna is het zaak de onderkant van de motorsteun op te vullen zodat het spul er aan de onderkant niet uitloopt. gebruik hiervoor even een oude plastic zak welke je daarna even goed vasttaped met ducktape zodat het goed blijft zitten.

nadat je de bovenkant opgevuld hebt laat je dit even een nachtje of wat drogen.

maar je bent er nog niet.. de andere kant moet ook nog. enige nadeel is dat het plastic zakje die je gebruikt hebt tegen het doorlopen waarschijnlijk lekker vastgeplakt zit, zorg er wel voor dat deze goed verwijderd wordt anders is al het werk nog voor niks.

nadat je die verwijdert hebt kun je de andere kant ook opvullen. nu even een dagje goed laten doorharden en je kunt ze weer monteren.

nog paar fotos ter ondersteuning:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gesloten