Altezza Kwaaltje

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Arjan
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jul 2004, 23:52
Locatie: Brabant

Altezza Kwaaltje

Bericht door Arjan »

Ok ik heb nu dus ook een setje Achterlichten gekocht, en hoor nogal veel verschillende verhalen over het kwaaltje van die lampen!!

de ene heeft kortsluiting de ander heeft een compleet zwembad in zijn achterlicht!!

wie heeft hier nou ervaring mee en kan de oplossing geven!! zodat ik, en misschien wel meerdere hier er rekening mee kunnen houden!!

ik heb hier en daar al wel wat gehoord maar ik denk ik vraag het even hier misschien dat ik nog wat ideen op kan doen!!
Gebruikersavatar
MX-Voorthuizen
New member
New member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 aug 2004, 14:21

Bericht door MX-Voorthuizen »

om het vocht tegen tegen te gaan achter het glas moet je de rand van het glas en de unit af kitten. wat ook wel helpt is een gaatje onderin boren zodat er geen water in blijft liggen maar dan heb je wel kans dat het glas beslaat.
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

De originele lampen zijn geventileerd, de altezza's niet en daar zit het probleem dan ook. Boor een klein gaatje aan de achterkant en het vocht trekt vanzelf weg (kan even duren).
Arjan
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jul 2004, 23:52
Locatie: Brabant

Bericht door Arjan »

mx almere schreef:De originele lampen zijn geventileerd, de altezza's niet en daar zit het probleem dan ook. Boor een klein gaatje aan de achterkant en het vocht trekt vanzelf weg (kan even duren).


van achter!?!? door de spiegel heen :?
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Spiegel???? Als je het zilverkleurtje bedoelt....precies....daar doorheen.
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Wie voelt zich geroepen voor het altezza probleem een FAQ te schrijfen...?
Deze vraag word zo vaak gesteld dat er vast wel iemand een duidelijk verhaaltje over kan schrijfen. het liefst met foto's van de oplossing... deze kan ik evt uiteraard hosten..
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Ik wil best eens een stukje schrijven hoor. Ik denk naast het vochtprobleem ook aan de 2 versies (oud en nieuw), de zilveren knipperlichten, waar ze te halen zijn en wat ze mogen kosten. Ik heb alleen geen digitale camera om eens een foto te maken van het gaatje in tegen het vocht. Iemand nog eentje gemaakt toevallig?
Arjan
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jul 2004, 23:52
Locatie: Brabant

Bericht door Arjan »

Nu Mx-almere op ver het nieuwe en het ouwe type begint vraag ik me af of het kwaaltje bij nieuw en oud voorkomt!?!? want ik krijg dus het nieuwe type!!
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Kijk...ik zal binnenkort eens gaan schrijven. Het kwaaltje komt bij allebij voor. De manier waarop de oude was afgekit was echt een ramp, dus daar wist je zeker dat je het kon verwachten. Bij de nieuwe is het even afwachten. Al ik mag gokken krijgt 30-40% van de nieuwe condensvorming.
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Ik heb een FAQ geschreven, alle aanvullingen zijn welkom! :bier:
Plaats reactie