Pagina 1 van 2

ontsteking vervangen en afstellen HOE???

Geplaatst: 07 feb 2007, 12:05
door D-nice
Kan iemand mij precies vertellen hoe ik mijn ontsteking moet verwisselen, en nog belangrijker hoe ik deze moet afstellen.

alvast bedankt

Geplaatst: 07 feb 2007, 13:17
door hyperman
de 2 stekker losmaken.
de bougiekabels losmaken. (wel volgorde van nummering onthouden)
de drie schroeven die de onsteking vasthouden losdraaien en de onsteking in zijn geheel lostrekken.
nieuwe onsteking erop. (dit kan maar op 1 manier, let op het metalen stukje dat in het blok schuift.
schroeven vastdraaien
bougiekabels erop
stekkers verbinden en klaar

Geplaatst: 07 feb 2007, 13:29
door justa
en dan nog afstellen toch?
de garage doet dat met zn stroboscoop apparaat

Geplaatst: 07 feb 2007, 13:55
door Tiga
Ontsteking van mx-3 is zelfstellend. Door de krukas sensor wordt er een signaal naar de ecu gestuurd en die stuurt ontsteking weer aan.

Errug makkelijk :mrgreen:

Geplaatst: 07 feb 2007, 14:00
door justa
Tiga schreef:Ontsteking van mx-3 is zelfstellend. Door de krukas sensor wordt er een signaal naar de ecu gestuurd en die stuurt ontsteking weer aan.

Errug makkelijk :mrgreen:
oke :) weer wat geleerd ;)

Geplaatst: 07 feb 2007, 14:28
door jeroentje.nl
je moet hem nog wel afstellen.
met een timing light.

Verbind pin 10 en gnd door in de diagnose stekker
Dan kan je hem instellen.

Geplaatst: 07 feb 2007, 16:42
door Fullsize
jeroentje.nl schreef:je moet hem nog wel afstellen.
met een timing light.

Verbind pin 10 en gnd door in de diagnose stekker
Dan kan je hem instellen.

Het ontstekingstijdstip verandert niet als je de ontsteking vervangt.
Dat zit in de ecu en niet de unit zelf.
Het is niet onverstandig om het te controleren.

Geplaatst: 07 feb 2007, 17:24
door crazyarjan
Misschien wel handig om bij het vervangen van je ontsteking een merkteken te zetten.. en op de nieuwe dezelfde plek...


handigheidje vd werkplaats...

Geplaatst: 07 feb 2007, 17:34
door Fullsize
crazyarjan schreef:Misschien wel handig om bij het vervangen van je ontsteking een merkteken te zetten.. en op de nieuwe dezelfde plek...


handigheidje vd werkplaats...

Volgens mij is het enige wat verschil uit kan maken met het plaatsen van een nieuwe unit dat er een heel klein verschil kan zitten in het mechanische deel. En dat is niet veel.
Het maakt dan ook niet uit hoe je de unit er op plaatst.
Immers, het zou dan betekenen dat wanneer ik mijn unit draai wanneer de motor niet draait en daarna weer start, dat de onsteking dan een ander tijdstip heeft, en dat is niet zo.
Of zie ik het verkeerd crazyarjan?

Geplaatst: 07 feb 2007, 18:06
door D-nice
Ik denk dat de verhalen allemaal wel kloppen er zijn namelijk 6 verschillende soorten ontstekingen van de mx 3. nou maar hopen dat bastian de goede levert hij zegt dat er 1 soort ontsteking is die meestal kapot gaat. en dat het bijna niet kan missen.