half uurtje gelopen en toen nix meer

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

half uurtje gelopen en toen nix meer

Bericht door D-nice »

Ik heb vandaag mijn mazda gekocht heb er een half uurtje mee gereden en toen deed hij het al niet meer (vonkt waarschijnlijk niet) enig idee hoe dit zomaar kan komen (van te voren had ik helemaal geen problemen)
weet iemand iets van het bedrijf g & m auto's in echt hier heb ik namelijk mijn auto gekocht. en vraag me af hoe erg ik genept ben.
Burn the rubber not your soul
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Re: half uurtje gelopen en toen nix meer

Bericht door woytek »

D-nice schreef:Ik heb vandaag mijn mazda gekocht heb er een half uurtje mee gereden en toen deed hij het al niet meer (vonkt waarschijnlijk niet) enig idee hoe dit zomaar kan komen (van te voren had ik helemaal geen problemen)
weet iemand iets van het bedrijf g & m auto's in echt hier heb ik namelijk mijn auto gekocht. en vraag me af hoe erg ik genept ben.


Als er echt iets mis is, dan zou ik gewoon terug gaan. Het is niet zo dat het nu je eigen risico is, nu je hem gekocht hebt. De verkopers hebben de plicht te melden als er iets goed mis is.
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

meteen terug gaan, en dat moeten ze maken op hun kosten,,
Afbeelding
D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

Bericht door D-nice »

ja ik heb die gast die me die auto heeft verkocht al gebeld.
Nou weet ik alleen niet hoe ik die auto in echt moet gaan krijgen. Maar goed dat zou eigenlijk niet mijn probleem moeten zijn.

Hij start soms wel en soms niet maar vonkt als t goed is niet zo als het hoort. Als ik hem gestart heb dan loopt ie een paar seconden en dan gaat hij eerst heel laag in de toeren lopen en dan slaat hij af.
Burn the rubber not your soul
D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

Bericht door D-nice »

Zou het kunnen zijn dat het dat ontstekings probleem is dat zoveel bij de mx3 v6jes voorkomt?? ik zag daar net een FAQ van staan.
Burn the rubber not your soul
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

klinkt idd als een kapotte ontsteking
is idd een vaker voorkomend iets helaas bij de V6jes
hoop dat je een nieuwe krijgt
controleer gelijk even de bougiekabels
ontsteking schijnt er niet zo goed tegen te kunnen als deze slecht zijn
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Precies...

Het lijkt erop dat je onsteking kapot is, maar als je bougiekabels slecht zijn kan je ontsteking weer zeer snel kapot gaan.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

meet inderdaad even je bougiekabels na..

op de langste mag deze een maximale weerstand hebben van 16Kohm, hoger en er is teveel weerstand waardoor ie terug kan slaan in de ontsteking...

ik had toen op mijn langste bijna 20Kohm gemeten :mrgreen: ( die was dus goed gaar)

lees de FAQ eens goed door, en controleer een paar dingen..

    * krijgt hij wel een vonk ( even motor starten en 1 bougiekabel tegen kleppendeksel leggen)

    * krijgt ie wel benzine ( indien ie niet vonkt, ruik je na paar x starten duidelijk wel benzinegeur onder de motorkap, dus dan weet je wel genoeg)

    * controleer eens globaal of alle stekkertjes er wel aanzitten, en of er geen slangetjes los gegaan zijn

maar je zegt, hij start soms wel, maar dan slaat ie uit... kan ook ergens een vacuumlekje zijn he, in 1 van de luchtslangen..
goed, als je zegt dat ie soms ook geen vonk geeft dan zou je eigenlijk wel kunnen concluderen dat het de ontsteking is...
heeft ie wel een vonk op alle 6 de kabels?

maar goed, jij hebt hem zo gekocht, dus dan kun je er vanuit gaan dat het probleem al bestond voordat jij de aankoop deed. dus je kunt gewoon de verkoper in gebreke stellen van het niet melden van verborgen mankementen.
ook al heeft hij jou geen garantie gegeven, een probleem als dit ontstaat niet binnen 1 dag en zal dus al zo zijn geweest voor de aankoop ( en dan is het dus de verantwoordelijkheid van de verkoper)

laat hun maar een autoambulance regelen. juridisch sta je hierin heel sterk... dreig gewoon indien ze niet mee willen werken dat je anders juridische stappen gaat ondernemen (weet niet of ze bovag aangesloten zijn) anders dreig je daar gewoon ook even mee, dat je een klacht indient bij de BOVAG organisatie indien ze niet mee willen werken
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
D-nice
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:38
Locatie: Herkenbosch

Bericht door D-nice »

Ik ga eerst even contact opnemen met de rechts bijstand. even mijn probleem bekend maken.
En dan morgen maar weer even contact met die garage opnemen. Ze zijn geen bovag lid helaas. Heb voor vrijdag al een afspraak staan bij de mazda dealer dan wordt hij nagekeken.

Ik hou jullie op de hoogte mensen die nog tips hebben post ze svp.

Alvast bedankt voor alle reacties.
Burn the rubber not your soul
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Voordat je hem door een ander laat maken moet je altijd eerst het bedrijf waar je hem hebt gekocht de eerste mogelijkheid geven om hem te laten maken, anders heb je kans dat wanneer je hem de rekening van een ander bedrijf geeft hij die niet hoeft te betalen.

Het bedrijf is gewoon in gebreken gesteld, maar jij bent dan verplicht om hun een kans te geven om dat gebrek (naar goede orde) te herstellen. Vaak valt het wel reuze mee hoe ze reageren, ze willen tenslotte ook geen slechte naam hebben.

suc6 ermee.
Gesloten