remlichten probleem?!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Tino
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 nov 2006, 16:19
Locatie: Rotterdam

remlichten probleem?!

Bericht door Tino »

Hoi allemaal.

Vandaag eindelijk de speakertjes in de achterkant van mn wagen geiinstalleerd, gewoon op die stekkertjes die ervoor zitten in dat bakje.

Nu wil ik daarstraks een stuk gaan rijden en brandt dat rode lampje rechtsonderin op mn dash dat remlicht kapot is.

Dus ik kijken, lampen lijken OK, heb ze wel vervangen, branden ook gewoon ,maar niet bij remmen.

zekeringen nagekeken, zijn (volgens mij) ook allemaal OK.

Heeft iemand dit ook ooit gehad? bekend probleem?


Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kon een vergelijkbaar topic vinden van iemand wiens bedrading verrot was, dit lijkt hier niet het geval.

Enkeltje naar de dealer anders maar :nut:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

te weinig remvloeistof?

volgens mij springt ie dan ook aan
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Tino
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 nov 2006, 16:19
Locatie: Rotterdam

Bericht door Tino »

mja, is een optie.

Want , de remmen zijn in slechte staat(blokken en schijven, zijn besteld,onderweg) en de remvloeistof is ook niet in al te mooie conditie,

Maar slaan de remlichten dan uit?

Hij remt wel gewoon opzich, maar er komt geen extra licht aan de achterzijde. Of is dat een consequentie van eerder genoemde dingen?
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Nee je remlichten geen niet branden bij een te weinig remvloeistof.

Wel gaat je dashboard lampje branden, deze geeft gewoon aan dat er iets niet goed is. Zou dus heel goed kunnen zijn dat he nivieau te laag is. Ff checken onder de motorkap en je weet voldoende.
Tino
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 nov 2006, 16:19
Locatie: Rotterdam

Bericht door Tino »

ja, zojuist gedaan nog wat bijgegooid en ff flink gepompt(de rem)

Maar er lijkt niets te veranderen in de situatie, motor nog ff gestart en weer gepompt, blijft defect aangeven.

Misschien iets langer laten lopen de motor ,voor die doorheeft dat er bijgevuld is?


Iemand nog meer suggesties?
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Ik weet niet zeker of de mx ook zo'n systeem heeft, maar er zijn auto's die ook een waarschuwing geven wanneer de remblokken bijna op zijn.

Ik weet wel dat er van die slijtage klemmentje op je blokken zitten, wanneer deze tegen je remschijf komen gaan ze een hoop kabeel geven welke dan als indicatief fungeert dat je je remblokken moet vernieuwen.

Maar of dit ook electronisch geregeld is weet ik niet zeker.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Nee, dit is niet elektronisch geregeld. Indien dit wel het geval zou zijn zou er een of ander kabeltje aan de remblokjes vastzitten welke een signaal afgeven bij te dunne blokken.

Ik vind het wel een beetje een raar probleem. Misschien is het opgelost als je gewoon de lampjes van de remlichten/achterlichten doet vervangen. Het kan zijn dat ze nog gewoon branden maar niet meer een helemaal goed contact maken. (zo duur zijn de lampjes toch niet)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Je schreef dat je nadat je je achter speakers had aangesloten je indicatie lampje ging branden. Dit is op zich natuurlijk al vreemd.

Ik zou zeggen trek je speakers los en kijk of je lampje nog steeds brandt. Is ie uit dan weet je dat er iets mis is met de bedrading. Blijft alsnog branden, tja dan is het gewoon toeval geweest en is er idd wat aan de hand met je remsysteem.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

geef je nu niet zelf het antwoord?
ook al heb je de lampjes vervangen kijk er nog ff goed naar want dit is raar natuurlijk.
bij mij was het nl ook een gloeidraadje

quote:
Hij remt wel gewoon opzich, maar er komt geen extra licht aan de achterzijde. Of is dat een consequentie van eerder genoemde dingen?
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
prutser
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 mar 2006, 18:04
Locatie: leerdam

Bericht door prutser »

is je remlichtschakelaar wel goed? trek de stekker er is af en verbind m door
Gesloten