Tips bij het kopen van een mx-3

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Tips bij het kopen van een mx-3

Bericht door woytek »

Hallo mensen, ik ben nieuw hier en heb helaas nog geen mx-3. Ik studeer en daarom is er geen enorme storting op mijn rekening elke maand ;) . Maar gelukkig dankzij Pappa Financieringen (vraag naar de voorwaarden) misschien toch een mx-3'tje kopen. Hij vind het zelf namenlijk ook hele gave auto's :mrgreen: Ik ben net achttien geworden, en heb ook pas mijn rijbewijs gehaalt.

Ik heb redelijk rondgekeken en informatie verzameld. Helaas mis ik nog wat stukjes, en heb ik daarom dit topic gemaakt.

Ik heb op dit moment drie auto's op het oog: twee 1.6'jes en een 1.8V6, alledrie XTREME versie.

Een 1.6 Xtreme met ong 90.000 op de klok, rood en ziet er netjes uit
prijs: 5500 euro
extra: Remus sportdemper (weet geen type oid)

Een 1.8V6 Xtreme met ong 100.000 op de klok, metallic zilver ziet er ook netjes uit.
prijs: 6000 euro

Een 1.6 Xtreme met ong 150.000 op de klok, metallic zilver en ziet er voor zijn kilometers nog hetzelfde uit als de andere twee.
prijs: 4500 euro

Wat is precies het verschil tussen een normale mx-3 en een Xtreme versie?

Nu is zo'n V6 wel heel mooi, maar misschien niet al te handig als eerste auto. Verder is deze ook 500 euro duurder dan de vergelijkbare 1.6. Ik heb begrepen dat de V6 1:10 makkelijk haalt als je rustig rijdt, en ik vraag me af hoeveel de 1.6 presteerd qua verbruik bij de mensen hier.

Het verschil tussen rood en zilver maakt me niet veel uit, behalve dat metallic lak toch iets beter is. Qua uiterlijk zijn alle auto's redelijk gelijk, behalve dan de Remus demper die de rode 1.6 van 5500 euro heeft.

Nu zou ik graag willen weten van jullie of dit nette prijzen zijn, en of het lage aantal gereden kilometers 1000 euro waard is, en of een V6 een 500 extra waard is.