Spec koppelingskit
Moderator: Moderators
Spec koppelingskit
Ik ben dadelijk van plan om een klze swap te doen, en nu heb ik gelezen dat je ook beter een andere koppeling erin kunt zetten. Na een beetje rond gekeken te hebben voor koppelingen is mijn aandacht gevallen op de spec koppelingskitjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij zeggen of deze goed zijn? Ik heb ook geprobeert om me een account aan te maken op mx-3.com, omdat daar wat meer mensen op zitten enzo. Maar ik krijg me daar niet geregistreerd. Dus...
Project Mazda MX-3 V6 24V In Progress
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
heb je een linkje naar die koppeling??? wat moet het kosten en wat zijn de specificaties
je hebt paar opties..
of je neemt sportkoppeling
voordeel;
* kunnen veel koppel aan
* blijven beter bij hard gebruik ( op circuit bijvoorbeeld
nadeel
* slijten soms iets sneller
* zijn iets ''harder'' dus pakken wat abrubter wat minder fijn filerijd
of je neemt mx6 koppeling;
Voordeel
* qua koppel past ie goed bij de ZE
* standaard feel ''dus voelt net zo als je bestaande koppeling
nadeel
* indien je gaat boosten of NOS plaatst heb je kans dat ie slipt
* worden vaak bij circuit gebruik sneller warm waardoor ze gaan slippen
je hebt paar opties..
of je neemt sportkoppeling
voordeel;
* kunnen veel koppel aan
* blijven beter bij hard gebruik ( op circuit bijvoorbeeld
nadeel
* slijten soms iets sneller
* zijn iets ''harder'' dus pakken wat abrubter wat minder fijn filerijd
of je neemt mx6 koppeling;
Voordeel
* qua koppel past ie goed bij de ZE
* standaard feel ''dus voelt net zo als je bestaande koppeling
nadeel
* indien je gaat boosten of NOS plaatst heb je kans dat ie slipt
* worden vaak bij circuit gebruik sneller warm waardoor ze gaan slippen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Ik wou zowieso de koppeling voor de mx-6 pakken omdat de klze ook van een mx-6 afkomt. Dit is de link ik wil de stage two koppeling pakken.
http://www.specclutch.com/
en dan op products klikken komen alle koppelingen enzo er te staan.
Je kunt dan ook het merk kiezen en type en dan geeft die je aan tot hoeveel nm die aan kan enzo.
http://www.specclutch.com/
en dan op products klikken komen alle koppelingen enzo er te staan.
Je kunt dan ook het merk kiezen en type en dan geeft die je aan tot hoeveel nm die aan kan enzo.
Project Mazda MX-3 V6 24V In Progress
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
waarom zo'n zware koppeling dan? ZE heeft koppel van 230nm ofzo, dus tenzij je van plan bent om er mee zandvoort op te gaan of te gaan boosten dmv NOS of turbo heeft het miz helemaal geen voordeel.
is geen pretje miz om mee te rijden in dagelijkse verkeer....
zijn vaak wel erg direct, dus rustig koppeling op laten komen is er niet meer bij.
goeie koppelingen heb je ook wel van clutchmaster en nog meer waar ik zo 123 niet meer opkom...
eventueel kun je via bastian ook wel aan een keramische koppeling komen.. waren dacht ik ook iets van 400 euro en die hebben ook een ongelovelijk groot koppelvermogen
ik swap straks ook de ZE erin, maar neem gewoon standaard mx6 koppeling, wil gewoon stock feeling houden in het pedaal, plus dat die het ook gewoon zonder problemen kan trekken mits je niet echt gek gaat doen op de track of gaat boosten
is geen pretje miz om mee te rijden in dagelijkse verkeer....
zijn vaak wel erg direct, dus rustig koppeling op laten komen is er niet meer bij.
goeie koppelingen heb je ook wel van clutchmaster en nog meer waar ik zo 123 niet meer opkom...
eventueel kun je via bastian ook wel aan een keramische koppeling komen.. waren dacht ik ook iets van 400 euro en die hebben ook een ongelovelijk groot koppelvermogen
ik swap straks ook de ZE erin, maar neem gewoon standaard mx6 koppeling, wil gewoon stock feeling houden in het pedaal, plus dat die het ook gewoon zonder problemen kan trekken mits je niet echt gek gaat doen op de track of gaat boosten
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Maar bij product info geeft die aan dat deze gewoon aanvoelt en werkt zoals orginele koppeling en trouwens zo zwaar is die niet. Hij is voor een auto met een max koppel van 306nm gemaakt dus vindt het nog meevallen als je zwaarder gaat dan krijg je wel dat het pedaal stukken zwaarder gaat.
Project Mazda MX-3 V6 24V In Progress
Misschien is dit iets voor jou http://www.jeroentje.nl/index.php?page= ... d=60104050 met deze koppeling rijden meerderen kl-ze rijders mee
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
ja of hij goed is,, ik heb er nog geen ervaring mee, ik heb hier al wel voor mijn 16klepper een Spec stage 3 clutchkit liggen, maar die komt er over een tijdje pas is als ik geld heb voor een turbo. dus eigenlijk kan ik je niet meer er over vertellen. de mijn is stage 3 street use.Liquid schreef:Ja die ken ik maar ik wil juist voor die spec koppelingskit gaan, maar ik moet weten of iemand ervaring heeft met deze koppeling of weet of deze goed is.
turbulence schreef:Liquid schreef:Ja die ken ik maar ik wil juist voor die spec koppelingskit gaan,
en je beweegreden hiervoor is dan??
snap niet dat je zo bij die vasthoudt als er gewoon meer en ook betere koppelingen op de markt zijn
Mij leken het gewoon goede koppelingen en de prijs vond ik ook niet verkeerd. Ik weet dat je ook fidanza hebt en act enzo, maar daar zit je ook gelijk kwa prijs weer wat hoger. Maar daarom wou ik ook weten of er mensen ervaring hadden met deze koppeling. Kan zeker ook helemaal niks zijn, maar mij lijken het gewoon goede koppelingen.
Project Mazda MX-3 V6 24V In Progress