Pagina 1 van 1

te rijk??

Geplaatst: 04 sep 2004, 13:57
door OMD
:angel:

Re: te rijk??

Geplaatst: 04 sep 2004, 14:51
door Marcel_mx3
OMD schreef:Mijn mx-3 loopt veels te rijk... als ik hem net heb gestart dan laat ik soms rookpluimen achter van hier tot tokyo (en 't stinkt) maar met rookpluimen bedoel ik niet pluimpjes maar echt een heel rookgordijn...

kat is er wel onder vandaan...
nou loopt ie wagen gewoonweg TE rijk maar ik weet niet hoe ik dat moet oplossen...

en men krukas poelie is ook nog es naar de klote :evil: gelukkig kan ik er wel enigzins mee rijden dus dat scheelt...


wat moet ik doen?????


Naar mijn wete is de complete inspuiting electronisch geregeld,
Volgens mij kun je die dus ook niet zelf afstellen. maar mischien kun je daar beter even een belletje voor plegen naar de mazda dealer...

Kan het niet zijn dat je o2 censors stuk zijn?
die meten naar mijn weten de nog aanwezige zuurstof in je uitlaat gassen en stellen daar je inspuiting op aan..

Geplaatst: 06 sep 2004, 14:20
door Tiga
Nu heb ik het vaker gehoord en ik heb er ook last van. Als auto tijdje heeft stilgestaan en ik rij dan weg...mist...zeer dikke mist.

Mij is verteld dat het door de kleppenseals komt. Als moter stil staat zakt de olie via de slechte seals in de cilinder..die wordt dan opgerookt.

Nu komt er bij mij deze week een ander blok in...vorige eigenaar was het roken volgens mij zat en heeft tijd zonder olie gereden( alle lagers in het blok aan stront).

Dus na de swap hoop ik er vanaf te zijn

Geplaatst: 06 sep 2004, 15:07
door Marcel_mx3
Als het goed is geeft verbrande olie blauwe rook
Onverbrande koolstoffen (slechte verbranding) zwarte rook.
Onverbrande brandstof witte-rook
En ook witte rook bij koelwater lekkage van bijv koppakking...

Dus welke kleur gaat het om?

Geplaatst: 21 sep 2004, 23:05
door speedymike
he marcel dat ben ik helemaal met je eens
maar wat je ook kan hebben is een beetje rare kleur blauw/zwart en na mijn weten is dat meestal als men niet lang rijdt met een auto dat koolstof gaat kleven in de buizen en als je m intrapt gooit ie dat er uit niet leuk voor degene achter je.
Belangrijk is wel dat je vaak genoeg lang rijdt of dat je de auto op een geode temp laat komen dan blijft je uit laat ook langer schoon
een ander gegeven is dat als een auto te RIJK staat meestal de CO2 sensor niet lekker meet of stuk is en anders als hij ROT STATONIAR loopt dat de VAF niet meer meet stuk is OF een VUILE OPENLUCHTFILTER aanwezig is.
moest deze laatste van de week schoon maken geen fijne klus en zeker niet als je er al ruim 25000km mee heb gereden FOUTJE!!!!!!!!!!