1.6 sohc turbo

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

turbulence schreef:ben het wel met toni eens dat er hier een heel ander ''tuningmentaliteit'' bestaat...

toevallig vorige week ook precies dezelfde discussie gehad met bastian, en toen waren we ook wel met elkaar eens dat in amerika men eerst voor de performance gaat en dan later nog een keer de looks...

hier is het vaak eerst de looks, en dan nog maar eens een keer zien of ie wat sneller kan lopen.

in de us zul je gemiddeld ook veel meer geblazen motoren vinden als hier in de NL, alleen maar omdat als je daar beetje meewilt komen met al die dikke amerikaanse motoren je toch wel snel echt extreem moet gaan


ja dat klopt hier geven we eerst 300 euro uit aan een luchtfilter of een herrie demper ipv een turbo. ik zie soms mensen met zogenaamde getunde auto's ze hebben dan een pippercross viper, complete sportuilaatsysteem,sportbougies en dat soort dingen en dan maar 5 pk aeruit halen na meer als 1000 euro te hebben uitgegeven.
justice
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

MarcX3 schreef:
toni_correia schreef:
hyperman schreef:hoe ga je de brandstof en timing dan regelen want met de standaard ecu gaat dat zeker niet lukken?


met megasquirt. en accel injectoren 37 lbs./hr

megasquirt heeft timing control en fuel control. te programmeren via de laptop. het kost ook niet duur maar 250 euro (in amerika)


als je er eens een paar uit amerika kan laten komen kan dr denk ik wel een GB opgezet worden hier kost t al gauw het dubbele


wat bedoel je met gb. ik kan wel een paar adressen plaatsen waar je goede goedkope tuning spul kan krijgen wel allemaal uit amerika.
justice
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Hij bedoelt Group-Buy ;)
Als het interesante onderdelen zijn dan heb ik er ook baat bij :)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

MS zal voor velen hier niet echt interessant zijn, maar misschien andere performance parts wel die je in de US makkelijker kan krijgen..

weet niet of toni wat adresjes/sites heeft, dan kunnen we daar altijd eens zien of er nog wat leuks is
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Dat bedoel ik :)
Zo te horen weet ie wel een paar aardige adresjes 8)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

marcel v6 schreef:Dat bedoel ik :)
Zo te horen weet ie wel een paar aardige adresjes 8)


kijk op importperformanceparts.com daar hebben ze echt van alles, ze hebben een filiaal in nederland dus dat scheelt. niet echt super goedkoop maar zeker wel te doen. zehebben wel complete performance setjes voor de mx3 enz..

bij rpmmachine.com kan je ook complete reviseer setjes krijgen en onderdelen goedkoop en goed. ze verzenden ook naar nederland.

op spooled motorsports.com kan je goede turbo's nieuw en gereviseerde krijgen en de verzendkosten zijn erg laag want ze verzenden ook per boot.

voor tips kan je op racingmazda kijken, wel duur maar voor info is het leuk

de adressen voor intercoolers,meters,pompen en benzinedrukregelaars en pipingkits en silicon slangen moet ik ff opzoeken.
justice
master peanut
Pilot
Pilot
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2005, 18:22
Locatie: almere

Bericht door master peanut »

En hoeveel ben je ongeveer kwijt dan als je er een turbo in doet met het erin zetten???
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Lijken me interessante links

Plaats ze anders even in het links gedeelte, is het makkelijker opzoeken in de toekomst
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Toni, RESPECT :rock: Al is het alleen al om het idee.

Maar als ik jouw post zo lees, dan weet je zeker waar je over praat. Ik vind het een SUPER idee, en kom wil het graag een keer komen bekijken, mocht ik een keer in de buurt zijn.

:bier: Ik wil ook een TURBO !!! ;) :mrgreen:
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

:worthless:
Afbeelding
Plaats reactie