Verlagen 30 achter 40 voor?

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Remy23
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 okt 2006, 14:16

Verlagen 30 achter 40 voor?

Bericht door Remy23 »

He mensen, ik had even een vraagje. Is het aan te raden om 40mm voor en 30 mm achter te verlagen, dit lijkt mij namelijk optisch mooier. Maar qua wegligging? Zijn er mensen die hem ook zo verlaagd hebben? Vaak zie ik namelijk dat de achterkant wat meer 'doorgezakt' is dan voor. Bedankt :mrgreen:
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Re: Verlagen 30 achter 40 voor?

Bericht door Fullsize »

Remy23 schreef:He mensen, ik had even een vraagje. Is het aan te raden om 40mm voor en 30 mm achter te verlagen, dit lijkt mij namelijk optisch mooier. Maar qua wegligging? Zijn er mensen die hem ook zo verlaagd hebben? Vaak zie ik namelijk dat de achterkant wat meer 'doorgezakt' is dan voor. Bedankt :mrgreen:


Ja, MissLeo heeft dat. Ik heb daar een setje KAW veren onder gezet van 40/30. Lijkt idd mooier dan voor en achter gelijk.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

BMW's zijn meestal ook zo geveerd. vind het heel mooi staan.
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

die van mij is voor en achter evenveel gezakt (40 mm) maar voor het oog ligt ie voor nog steeds lager :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
sunbeam
New member
New member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 aug 2004, 05:42
Locatie: Barneveld

Bericht door sunbeam »

het maakt voor de wegligging niet uit.
maar voor het oog dus wel zoals hierboven vermeld
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

sunbeam schreef:het maakt voor de wegligging niet uit.
maar voor het oog dus wel zoals hierboven vermeld


ahum even een kleine correctie........

maar als je verlaagt komt je auto wel een stuk strakker op de weg te liggen hur :clown:

en btw als je de voorkant veel meer verlaagd dan de achterkant kan dit ook hele gevaarlijk situaties opleveren tijdens hard remmen bijv etc.
het gaat dan tenkoste van je aerodynamica :roll:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
master peanut
Pilot
Pilot
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2005, 18:22
Locatie: almere

Bericht door master peanut »

RichMX-3 schreef:
sunbeam schreef:het maakt voor de wegligging niet uit.
maar voor het oog dus wel zoals hierboven vermeld


ahum even een kleine correctie........

maar als je verlaagt komt je auto wel een stuk strakker op de weg te liggen hur :clown:

en btw als je de voorkant veel meer verlaagd dan de achterkant kan dit ook hele gevaarlijk situaties opleveren tijdens hard remmen bijv etc.
het gaat dan tenkoste van je aerodynamica :roll:



Volgens mij ook.
Hetzelfde geldt voor de bandenmaat als die voor en achter verschillend zijn qua dikte.
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

sunbeam schreef:het maakt voor de wegligging niet uit.
maar voor het oog dus wel zoals hierboven vermeld

Dat maakt wel degelijk uit voor de wegligging.
Voorwiel aangedreven drag rijders verlagen hun auto voor en soms verhogen ze de achterkant. Dit geeft meer druk op de voorwielen wat resulteert in meer grip.
Voor circuittoepassingen moet het verschil niet te groot zijn maar 9 van de 10 staan voor lager dan achter in vergelijking met de originele hoogte.
En dat komt niet omdat ze het zo mooi vinden 8)
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
sunbeam
New member
New member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 aug 2004, 05:42
Locatie: Barneveld

Bericht door sunbeam »

dus voor wegligging (bochtenwerk) maakt het dus niet uit. kan er hooguit beter van worden
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

sunbeam schreef:dus voor wegligging (bochtenwerk) maakt het dus niet uit. kan er hooguit beter van worden

Volgens mij vertel ik net dat het WEL uitmaakt. Dus.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Plaats reactie