Pagina 1 van 2

aandrijfassen vervangen

Geplaatst: 30 dec 2006, 22:50
door fredje123
Hallo,

Ik ben fred en rij sinds kort een mx3 1800 v6 van 1993.
En hij bevalt zeer goed!!!
Nu zit ik alleen met het probleem dat ik sinds kort de homokineet (linksvoor)hoor.
Ik zit nu te twijfelen of ik alleen de homokineten (beide kanten)laat vervangen.
of ergens complete 2e hands aandrijfassen probeer te vinden.
Maakt het bij de aandrijfassen ook nog uit of ze van een auto met abs afkomen?
Zijn ze van een 323f hetzelfde?

Alvast bedankt!!!

Geplaatst: 30 dec 2006, 23:09
door johnmichel
Ik weet niet precies in hoe verre ze bij jou versleten zijn.

maar heb vaker gehoord dat zo een geluid geen kwaad kan.
En het eigenlijk alleen maar irritand is.

Geplaatst: 30 dec 2006, 23:47
door Fullsize
De prijs bepaalt denk ik wat je moet doen. Een gebruikte aandrijfas kan, maar dan weet je niet hoe goed de homokineten zijn.
Ik zou zelf de homokineet vervangen door een nieuwe.
Als je abs hebt dan moet je er een hebben met een tandkrans, maar zonder tandkrans past ook.

Geplaatst: 31 dec 2006, 01:13
door fredje123
bedankt voor de snelle antwoorden!

Het geluid is inderdaad irritant.
Ik heb ook gehoord dat het (voorlopig)geen kwaad kan.
Ik heb pas 4 nieuwe banden laten leggen dus ik dacht even langs kwikfit om hem uit te laten lijnen Zeggen ze dat dat niet kan omdat er speling op het linkervoorwiel zit en dat eerst die homokineet vervangen moet worden.
Komt die speling dan door die homokineet of iets anders?
Is dit eventueel nog af te stellen?

Geplaatst: 31 dec 2006, 01:14
door johnmichel
Ik ben zoiezo niet te spreken over kwikfit beetje geld trekkers,

Maar het kan goed zijn dat je wiellager speling heeft.

Geplaatst: 31 dec 2006, 11:11
door marcel v6
Ik zou voor alle twee de kanten nieuwe homokineten halen ;)

Geplaatst: 31 dec 2006, 11:12
door Fullsize
Een slechte homokineet maakt niks uit voor het uitijnen, waarschijnlijk heb je dan een ruim wiellager want dat zit het uitlijnen wel dwars.

Geplaatst: 31 dec 2006, 11:17
door marcel v6
Dus als je wiellagers teveel spelling hebben kan je dus je auto niet laten uitlijnen.

Geplaatst: 31 dec 2006, 11:52
door johnmichel
Dan kun je hem niet uitlijnen neey, je wiel draait zeg maar op dat lager.

Als dat lager speling krijgt, je velg zit er op die krijgt dan ook speling.

Je kunt dan als ware je band op en neer bewegen (als het egt erg is)

Geplaatst: 31 dec 2006, 13:03
door Fullsize
marcel v6 schreef:Dus als je wiellagers teveel spelling hebben kan je dus je auto niet laten uitlijnen.

Klopt. Nou ja kan wel, maar zonde van je cash iig :shine: