Opties Mx3, maar hoe zit het met de rest?
Geplaatst: 15 dec 2006, 19:48
Beste Mx3 leden,
Ik heb een vraag. Aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe Mx3 V6 heb ik velen opties open. Hieronder 3 opties (en de vragen).
Optie 1: Ik koop een Mx3 uit '98 met alle opties en relatief weinig kilometers (rond de 100.000). Circa €6500
-Vraag: NVT (Kortom goede betrouwbare gekeurde Mx3)
Optie 2: Ik koop een Mx3 uit '96 ook met verschillende opties (o.a. ook airco) maar met een km stand van 160.000 km. Circa €4000. Dan houd ik nog wat geld over voor bijvoorbeeld een mooie bodykit oid.
-Vraag: Hoe lang heb ik dan nog ongeveer rijplezier? Wat is ongeveer het leven van een 1.8 v6 blok? Komen er vanaf dit relatief hoge km aantal niet veel kosten bij door verslijting etc? Moet ik er dan niet van uitgaan dat ik na +- 3 alweer een nieuwe moet gaan zoeken of een ander blok erin moet zetten omdat het blok (misschien dan vrij snel) op is?
Optie 3: Ik koop een Mx3 uit '96 met +- 175.000 km en laat er een KLZE blok in zetten. Circa €6000 incl KLZE.
-Vraag Een KLZE heeft ongeveer 50.000 km gelopen. Oftewel een zo goed als nieuw blok. Maar hoe zit het met de rest van de auto? Heb ik dan in principe een zo goed als nieuwe auto? En hoe zit het met de overige zaken van de auto zoals aandrijfas/ electra/ bijv airco enzo? Moet ik er rekening mee houden dat ik in de loop der tijd allemaal kosten krijg aan deze zaken omdat deze dan versleten zijn? Of is dit vrijwel niet het geval?
Het zijn allemaal vragen waar ik mee zit nu ik weer op zoek ben naar een nieuwe Mx3 (Mijn eigen Mx3 was er een uit '98 met alle opties en weinig km, maar deze is helaas 3 weken geleden total loss gereden door achteropkomend verkeer).
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en adviseren bij mijn keuze.
Alvast Bedankt!
[/i]
Ik heb een vraag. Aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe Mx3 V6 heb ik velen opties open. Hieronder 3 opties (en de vragen).
Optie 1: Ik koop een Mx3 uit '98 met alle opties en relatief weinig kilometers (rond de 100.000). Circa €6500
-Vraag: NVT (Kortom goede betrouwbare gekeurde Mx3)
Optie 2: Ik koop een Mx3 uit '96 ook met verschillende opties (o.a. ook airco) maar met een km stand van 160.000 km. Circa €4000. Dan houd ik nog wat geld over voor bijvoorbeeld een mooie bodykit oid.
-Vraag: Hoe lang heb ik dan nog ongeveer rijplezier? Wat is ongeveer het leven van een 1.8 v6 blok? Komen er vanaf dit relatief hoge km aantal niet veel kosten bij door verslijting etc? Moet ik er dan niet van uitgaan dat ik na +- 3 alweer een nieuwe moet gaan zoeken of een ander blok erin moet zetten omdat het blok (misschien dan vrij snel) op is?
Optie 3: Ik koop een Mx3 uit '96 met +- 175.000 km en laat er een KLZE blok in zetten. Circa €6000 incl KLZE.
-Vraag Een KLZE heeft ongeveer 50.000 km gelopen. Oftewel een zo goed als nieuw blok. Maar hoe zit het met de rest van de auto? Heb ik dan in principe een zo goed als nieuwe auto? En hoe zit het met de overige zaken van de auto zoals aandrijfas/ electra/ bijv airco enzo? Moet ik er rekening mee houden dat ik in de loop der tijd allemaal kosten krijg aan deze zaken omdat deze dan versleten zijn? Of is dit vrijwel niet het geval?
Het zijn allemaal vragen waar ik mee zit nu ik weer op zoek ben naar een nieuwe Mx3 (Mijn eigen Mx3 was er een uit '98 met alle opties en weinig km, maar deze is helaas 3 weken geleden total loss gereden door achteropkomend verkeer).
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en adviseren bij mijn keuze.
Alvast Bedankt!
[/i]