Pagina 1 van 3

Waarschijnlijk groot probleem

Geplaatst: 07 dec 2006, 16:36
door OizO
Gister toen ik van blacksheep terugkwam vlak voordat ik thuiskwam hoorde ik metaal over het wegdek stuiteren.
Thusigekomen zag ik dat mijn beschermkapje van de uitlaat (ongeveer onder de bijrijdersstoel) deels loshong (waarschijnlijk losgeroest)...
In ieder geval niet zo'n ramp dus had zoiets van nou pech moet ik een nieuwe voor gaan zoeken....
Nu echter vanmorgen vond ik dat mijn motor een beetje raar klonk maar was nog donker en had geen tijd om er even naar te kijken....
Nu kom ik echeter terug van school en denk ga maar eens onder de motorkap luistern.... :?

Nu viel me al op dat het koelvloeistof reseroir leegstaat, er geen koelvloeistof zit in de slang (die van radiateur tot waterpomp) en dat de motor inderdaad volgens mij een tik heeft gekregen....... :blink:

Dus denk dat bij het erafschieten van de kapje iets omhoog geschoten is maar kan voor de rest niets zien..... :evil:

Maar houd jullie op de hoogte, ga straks effe koelvloeistof bijvullen en de motor eens goed warm laten worden kijken wat er gebeurt, maar ik vrees voor iets ergs.... :?:

Geplaatst: 07 dec 2006, 17:36
door OizO
Heb net effe bijgevuld heb de motor goed warm laten worden en hoor alleen maar het gebruikelijke tikken maar wel een stuk harder dan eerst. Nu denk ik ag maar effe tanken (moest ik toch nog doen) en dan geef je eens gas, maar als ik met gasgeven boven de 4000 toeren uitkom dan hoor ik het motorblok lekker zoemen, dus geen rare geluiden..... :bouncered: Denk zelf dat dat wel een goed teken is?? want merk ook verder niets aan rijgedrag....

Dus misschien wel een beetje loos alarm....

Maar alsnog vind ik het vreemd hoe ineens mijn koelstofreservoir leeg komt te staan..... :blink: Iemand enig idee??

Geplaatst: 07 dec 2006, 17:50
door scary
misschien ergens een lek?

Geplaatst: 07 dec 2006, 17:53
door WhiteFinish
Lijkt me ook op een lek...

Probeer het niveau een beetje in de gaten te houden en als het zakt om te kijken waar het misschein weggaat.

Geplaatst: 07 dec 2006, 17:57
door OizO
Ja maar hopen dat het dat is, liefst in een slang ofzo iets wat makkelijk te vervangen is (en niet duur is)....
Khoop niet dat het weer men waterpomp is, dies net +- 1500 km terug vervangen....

Maar ben in ieder geval blij dat ie op hoge toeren een normaal geluid maakt (geen tikken) en dat ie nog gewoon normaal reageerd. Daaruit maak ik op dat de motor zelf niets heeft... ;)

Geplaatst: 14 dec 2006, 15:21
door OizO
Ben net weer effe gaan luisteren onder de kap (warme motor) en als ik gas geef dan gaat het tikken/ratelen met de toeren mee en dat deed ie eerst niet :? .

Ook is het zo dat ie als ie loopt en warm is veel meer in het koelvloeistofreservoir bakje heeft zitten als dat ik hem 10 min uit heb staan en dan ga kijken :blink:. (zeker 2 vingerdiktes meer).

Iemand advies over wat het zou kunnen zijn, of wat ik kan proberen om het te verhelpen???

Geplaatst: 14 dec 2006, 18:38
door WhiteFinish
Daar moet je je niet druk over maken. Koelvloeistof wordt warm en zet dus uit.

Zolang ie in het juist aangegeven niveau blijft is het goed. Tikken, kan van alles zijn. Waarschijnlijk gewoon je schotelveren.

Geplaatst: 14 dec 2006, 23:31
door OizO
Ja maar het tikken hield eerst op bij circa 3000 toeren, maar nu loopt het tikken mee, hoe kan dat dan? :roll:

Geplaatst: 15 dec 2006, 11:57
door johnmichel
Heb je recent andere olie erop gedaan?
Olie goed op pijl?

Geplaatst: 15 dec 2006, 13:11
door OizO
Ja laatst idd olie bijgelevuld en laatst nog gecontroleerd en was nog op pijl...
Weet wel niet meer welke olie het was, hij was iig van castrol...