Waarschijnlijk groot probleem

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Waarschijnlijk groot probleem

Bericht door OizO »

Gister toen ik van blacksheep terugkwam vlak voordat ik thuiskwam hoorde ik metaal over het wegdek stuiteren.
Thusigekomen zag ik dat mijn beschermkapje van de uitlaat (ongeveer onder de bijrijdersstoel) deels loshong (waarschijnlijk losgeroest)...
In ieder geval niet zo'n ramp dus had zoiets van nou pech moet ik een nieuwe voor gaan zoeken....
Nu echter vanmorgen vond ik dat mijn motor een beetje raar klonk maar was nog donker en had geen tijd om er even naar te kijken....
Nu kom ik echeter terug van school en denk ga maar eens onder de motorkap luistern.... :?

Nu viel me al op dat het koelvloeistof reseroir leegstaat, er geen koelvloeistof zit in de slang (die van radiateur tot waterpomp) en dat de motor inderdaad volgens mij een tik heeft gekregen....... :blink:

Dus denk dat bij het erafschieten van de kapje iets omhoog geschoten is maar kan voor de rest niets zien..... :evil:

Maar houd jullie op de hoogte, ga straks effe koelvloeistof bijvullen en de motor eens goed warm laten worden kijken wat er gebeurt, maar ik vrees voor iets ergs.... :?:
Laatst gewijzigd door OizO op 07 dec 2006, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Heb net effe bijgevuld heb de motor goed warm laten worden en hoor alleen maar het gebruikelijke tikken maar wel een stuk harder dan eerst. Nu denk ik ag maar effe tanken (moest ik toch nog doen) en dan geef je eens gas, maar als ik met gasgeven boven de 4000 toeren uitkom dan hoor ik het motorblok lekker zoemen, dus geen rare geluiden..... :bouncered: Denk zelf dat dat wel een goed teken is?? want merk ook verder niets aan rijgedrag....

Dus misschien wel een beetje loos alarm....

Maar alsnog vind ik het vreemd hoe ineens mijn koelstofreservoir leeg komt te staan..... :blink: Iemand enig idee??
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

misschien ergens een lek?
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Lijkt me ook op een lek...

Probeer het niveau een beetje in de gaten te houden en als het zakt om te kijken waar het misschein weggaat.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ja maar hopen dat het dat is, liefst in een slang ofzo iets wat makkelijk te vervangen is (en niet duur is)....
Khoop niet dat het weer men waterpomp is, dies net +- 1500 km terug vervangen....

Maar ben in ieder geval blij dat ie op hoge toeren een normaal geluid maakt (geen tikken) en dat ie nog gewoon normaal reageerd. Daaruit maak ik op dat de motor zelf niets heeft... ;)
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ben net weer effe gaan luisteren onder de kap (warme motor) en als ik gas geef dan gaat het tikken/ratelen met de toeren mee en dat deed ie eerst niet :? .

Ook is het zo dat ie als ie loopt en warm is veel meer in het koelvloeistofreservoir bakje heeft zitten als dat ik hem 10 min uit heb staan en dan ga kijken :blink:. (zeker 2 vingerdiktes meer).

Iemand advies over wat het zou kunnen zijn, of wat ik kan proberen om het te verhelpen???
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Daar moet je je niet druk over maken. Koelvloeistof wordt warm en zet dus uit.

Zolang ie in het juist aangegeven niveau blijft is het goed. Tikken, kan van alles zijn. Waarschijnlijk gewoon je schotelveren.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ja maar het tikken hield eerst op bij circa 3000 toeren, maar nu loopt het tikken mee, hoe kan dat dan? :roll:
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Heb je recent andere olie erop gedaan?
Olie goed op pijl?
Afbeelding
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ja laatst idd olie bijgelevuld en laatst nog gecontroleerd en was nog op pijl...
Weet wel niet meer welke olie het was, hij was iig van castrol...
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Plaats reactie