Vraagje ivm aankoop

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Mika
New member
New member
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2006, 15:13

Vraagje ivm aankoop

Bericht door Mika »

Ik heb plannen om een mx3 v6 tekopen... ik een proefritje gemaakt rijd echt super... alleen er zit een rare tik in de motor aan de zijkant lijkt het wel ... volgens mij zijn het niet de kleppen.

Mijn vraag is: kan het wel is vaker voorkomen bij een v6 blok dat die tik daar zit? tis een hele aparte vraag en heel open maar hopelijk komt vaker voor en kan het geen kwaad..

mvg

mika
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

tsja...

moeilijk om ze even aan te geven wat DAT tikje nu net is...

het is wel bekend dat bij de v6 motoren de schotelveren tikken kunnen. hier is een oplossing voor vanuit de mazda garage, maar het is niet noodzakelijk ( m.a.w, kan geen kwaad dus)

soms wil het wel over zijn met het vullen van een iets andere grade motorolie.. normaal gaat er 5W30 in de mxjes.

hoeveel km heeft de motor gelopen? hoe is de onderhoudshistorie van de auto? alle boekjes enzo erbij. welk bouwjaar.

en is het tikje alleen als ie koud is? en aan welke zijkant is het tikje? gaat het tikje mee met het toerental?

iig een goeie keuze die je maakt, zul je zeker geen spijt van krijgen, maar bedenk wel, als je het gewoon niet vertrouwd, er zijn meer mxjes in de handel..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Dat tikken of eigelijk ratelen aan de zijkant zijn de te slappe schotelveren. Als de motor warm is hoor je het ergst? andere motorolie helpt tijdelijk. Maar kan in elk geval geen kwaad. Gewoon laten zitten.
*Technical service Mazda mx-3.*
Noblegreen V6
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:17

Bericht door Noblegreen V6 »

Heej.

Ik denk dat het de lichter is.
Je moet maar eens de moter starten en de kap open doen, en even horen wat hij doet. Als je hem even niet hoort en dan weer wel is het waarschijnlijk de lichter.
Ik heb er ook een beetje last van, dat hebben ze mij vertelt dat dat het waarschijnlijk moet zijn.

Sucses!!

GR NG V6
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ff offtopic maar las net olie 5w30 in mxjes.
bij mij gaat er altyd 10w40 in.
whats the difference? en waarom moet je 5w30 hebbe?
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Gebruik even de zoekfunctie.. hier is veel discussie over geweest ;) en je zal antwoorden op je vraag vinden :mrgreen:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ok sorry voor de post dan :mrgreen: :oops:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie