Blowoff valve ( :? of iets dergelijks :? )

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

DaNdOo
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 jul 2004, 01:02

Blowoff valve ( :? of iets dergelijks :? )

Bericht door DaNdOo »

Helaas ben ik niet de meest technische man, maar wil wel graag motorisch iets doen. Ik rij een Mazda MX-3 1.6i 16v (zonder turbo of iets dergelijks) maar wil graag zo'n geluid hebben als ik mijn koppeling intrap dat je dan zo'n "tssssss" hoort.

Volgens mij heb je daarvoor een BLOWOFF VALVE nodig, maar kan je dat ook monteren (laat ik dan wel doen natuurlijk :blink:) zonder turbo en dus op mijn 1.6i 16v? Ik heb ook iets gelezen over een benzinedrukregelaar... Heeft dit er iets mee te maken? of zit ik dan helemaal verkeerd:? ?

Wie kan mij helpen?

Gr.
DaNdOo1983
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

Zo''n blow off valve zit meestal op de turbo, dus eerst een turbo installeren en dan pas een dumpvalve
je kan ook een powerboost valve (benzine drukregelaar) nemen, deze maakt als het goed is geen geluid.
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Ik zou niet weten of een blowoff valve werkt zonder turbo, lijkt me niet echt, ja hebt namelijk niets te blowen. ;)

Wat je wel kan doen is het volgende monteren op je uitlaat

Afbeelding

Dit zou het gewenste geluid vinden.

http://www.bluesky-computers.de/images/product_pictures/inf/B_AM4320.jpg



P.s. perzoonlijk vind ik het een beetje raar om wanneer je geen turbo hebt, wel het geluid te imiteren. Vind het hetzelde als met allerlei NOS stickers rond te rijden zonder zelf een nos kit aan boort te hebben.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

dat opzetstukje is dus echt te lachwekkend voor woorden.
heb em wel eens in een uitlaat gemonteerd zien zitten maar tis echt geen porrem.
geluidje heb ik nog nooit gehoord maar ik vind het idd ook een btje kansloos.
net zoiets als purge zonder nos systeem.
ok staat vet maar tis een beetje kansloos natuurlijk.
stoer doen met iets wat je niet hebt :lol:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: Blowoff valve ( :? of iets dergelijks :? )

Bericht door turbulence »

DaNdOo schreef:Helaas ben ik niet de meest technische man, maar wil wel graag motorisch iets doen. Ik rij een Mazda MX-3 1.6i 16v (zonder turbo of iets dergelijks) maar wil graag zo'n geluid hebben als ik mijn koppeling intrap dat je dan zo'n "tssssss" hoort.

Volgens mij heb je daarvoor een BLOWOFF VALVE nodig, maar kan je dat ook monteren (laat ik dan wel doen natuurlijk :blink:) zonder turbo en dus op mijn 1.6i 16v? Ik heb ook iets gelezen over een benzinedrukregelaar... Heeft dit er iets mee te maken? of zit ik dan helemaal verkeerd:? ?

Wie kan mij helpen?

Gr.
DaNdOo1983
`

tsja...

persoonlijk he... vind ik zoiets beetje kansloos... niet verkeerd opvatten, maar je gaat nu lopen showen met iets wat je niet hebt..

het ptssjtt geluidje komt idd normaal van de blowoff valve bij een turbo geblazen motor, bij zo'n setup klinkt het ook nog eens gaaf, maar heeft het ook nog eens nut...

stel dat jij ermee gaat lopen showen, en iemand wil eens onder je motorkap kijken, en ziet dan geen turbo zitten, dan sta je wel een beetje erg voor L*L...

je hebt idd van die whistlers in de uitlaat, volgens mij werkt dat ook niet ideaal, misschien kun je een proberen met geperste lucht en een origineel blow off valve het geluidje na te bootsen, maar ik zou het niet doen als ik jou was...

wat ook een optie is, is om je raam gewoon open te doen, en als je dan schakeld schreeuw je gewoon pttsjttt uit het raam ofzo :mrgreen:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

zo een fluitje is ook echt niets
krijg je zo een night rider geluidje :mrgreen:
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

bramx3 schreef:zo een fluitje is ook echt niets
krijg je zo een night rider geluidje :mrgreen:


hoe klinkt dat? :blink:
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
rsebel
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 okt 2006, 20:54
Locatie: Lisserbroek

Bericht door rsebel »

De blow off valve is bedoeld om de luchtstroom op gang te houden op het moment van overschakelen. Omdat je bij het overschakelen je gas loslaat gaat de gasklep dicht en stopt de lucht stroom in de turbo. Met een blow off valve houd je die luchtstroom op gang waardoor de turbo zoveel mogelijk opsnelheid blijft draaien, Het effect is dat je op het moment van gas geven na het overschakelen, sneller je volle turbodruk hebt.

Je hebt zonder de luchtdruk van de turbo niet voldoende luchtsnelheid om het geluid van de blow off valve te creeren. Helaas.
Gebruikersavatar
Ron Mx-3
Pilot
Pilot
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 mar 2005, 12:50
Locatie: Leende
Contacteer:

Bericht door Ron Mx-3 »

Vorige week op circuit zolder reed er ook zo`n malloot met zo`n ding op zn Bmw 3 serie maar dat was volgens mij een elektronische.. :roll:
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

der zijn idd electronische blow off valves
maar deze zijn speciaal voor diesels

en zijn ook nog van die speakertjes die je onder de kap moet monteren of zo iets
en die geeft een afblaas geluidje als je je gaspedaal los laat na die een keer ingetrapt te hebben

maar persoonlijk vindt ik dat 2e best wel kansloos :roll:
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gesloten