vraagje over Corvette stijl achterlichten!

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

vraagje over Corvette stijl achterlichten!

Bericht door scary »

zoals ik heb begrepen bij de "how to" krijg je dan 4 Rem lichten en ook 4 gewonen lichten,, als ik het goed begrijp blijft de mistlamp gewoon zitten,, komt het zo door de apk als er 4 lampen branden met een daar van iets feller als het mistlicht aan staat?

Ik heb nu ook kabel boom liggen lings en rechts. ik ga kijken of ik het zondag voor elkaar krijg. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Harry er staan idd wat how to's, wat ik heb gedaan is gewoon de remlichten door gekoppeld naar de plek van het mistlicht, bij mij zijn de mistlichten precies hetzelfde als de remlichten. zijn ook gewoon 21 watt.

nu heb ik alleen nog niet het mistlicht aangesloten, ga van het weekend ff kijken, heb een idee om ook het mistlicht te laten branden.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

het is hoe dan ook afkeur, met of zonder mistlicht. er zit teveel ruimte tussen de lampen, er mag maar een paar cm tussen zitten.
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het is niet mogelijk om ook je mistlicht te laten branden

Dit komt doordat er geen lampen te verkrijgen zijn in 3 verschillende brandsterktes

Zo ie zo heeft het mislicht een voorgeschreven apk sterkte.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

WhiteFinish schreef:Het is niet mogelijk om ook je mistlicht te laten branden

Dit komt doordat er geen lampen te verkrijgen zijn in 3 verschillende brandsterktes

Zo ie zo heeft het mislicht een voorgeschreven apk sterkte.


jawel hoor er is een mogelijkheid :mrgreen: wel nog ff in theorie, maar hij is er, ga hem binnenkort uitproberen. Bij mij was me mistlamp 21w, dat is het zelfde als mijn remlichten. Maar heb een vermoeden dat ze een remlichtje als mistlamp hebben gebruikt.


Maar het klopt dat er geen lampjes zijn die 2 wattages hebben, dus als mistlicht meer als 21w is, hmm dan worft het moeilijk.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

klopt
het is mogelijk om een soort van mist licht te houden
het blijft hoe dan ook apk afkeur
maar voor jou miss een veiliger gevoel als je in de mist stil staat ;)
je sluit dat gewoon zoals normaal de middelste 2 lampjes op de buitenste 2 aan , zodat je 4 gewone en 4 rem lichten hebt

en dan moet je met behulp van diodes de draden van het mist licht aansluiten in de linkerlamp , het rechter peertje
wat voorheen dus ook je mist licht was.
dan zou gewoon je mist licht moeten werken

alleen als je je mist licht aan hebt , en je trapt op de rem , dan zijn je remlicht en mist licht even fel ( deste veiliger ;) )
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

Na 2 en een half uur schelden en vloeken,, met mijn electra kunsten heb ik eindelijk Corvette stijl achterlichten! dus dat word elk jaar de lampen verbouwen naar gewoon, om door de apk te komen?

aangezien ik zeer laag in nivo zit bij de electonische gedeeldes van de mx-3,, ben ik niet geslaagt om een werkende mistlicht te maken,,
ik heb nu dus Corvette stijl 2 lings en 2 rechts brandende lampen,, gewoon licht en remlicht,, nu een klein vraagje ,, hoe krijg ik het voor elkaar om aan de linkerkant het rechter bolletje wat normaal mistlicht is,, om die harder te laten branden (als mistlicht) dan de andere 3!???

bramx3 schreef:en dan moet je met behulp van diodes de draden van het mist licht aansluiten in de linkerlamp , het rechter peertje
wat voorheen dus ook je mist licht was.
dan zou gewoon je mist licht moeten werken
uuuhhhh???? hoe doe ik dat :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

scary schreef:Na 2 en een half uur schelden en vloeken,, met mijn electra kunsten heb ik eindelijk Corvette stijl achterlichten! dus dat word elk jaar de lampen verbouwen naar gewoon, om door de apk te komen?

aangezien ik zeer laag in nivo zit bij de electonische gedeeldes van de mx-3,, ben ik niet geslaagt om een werkende mistlicht te maken,,
ik heb nu dus Corvette stijl 2 lings en 2 rechts brandende lampen,, gewoon licht en remlicht,, nu een klein vraagje ,, hoe krijg ik het voor elkaar om aan de linkerkant het rechter bolletje wat normaal mistlicht is,, om die harder te laten branden (als mistlicht) dan de andere 3!???

bramx3 schreef:en dan moet je met behulp van diodes de draden van het mist licht aansluiten in de linkerlamp , het rechter peertje
wat voorheen dus ook je mist licht was.
dan zou gewoon je mist licht moeten werken
uuuhhhh???? hoe doe ik dat :bier:
iemand???
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dat kan niet gedaan worden.

Je hebt dan een lamp nodig die op 3 verschillende wattages werkt en die bestaan niet.

Je mislicht moet zo ie zo 21w zijn,... deze moet dus ook sterker zijn dan je remlicht en je normale licht moet het zwakste zijn.

Aangezien lampen maar bestaan met 2 verschillende sterkten kom je er altijd 1 te kort.
Oftewel, je mistfitting bewaren en bij apk omsolderen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

idd robbert , je hebt zover ik weet , geen lampje met 3 licht sterktes
maar tis een beetje lastig uit te leggen
maar je zorgt er gewoon voor dat je mist licht werkt via het rem lampje
dan licht het rechter lampje van t linker achterlicht feller op dan het gewone achterlicht
het is dan wel , dat als je je mist licht aan hebt , en je trapt op de rem gaan de andere 3 lichten ook feller branden , en dan zijn ze alle 4 even fel

zoals ik al eerder zei , je krijgt er geen apk goedkeuring mee
maar is wel miss nét dat beetje veiliger ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie