Linker voorrem
Geplaatst: 06 nov 2006, 12:37
Topictitel beetje algemeen, want heb dr meerdere vragen over.
Zaterdag heb ik mijn remblokken voor vervangen, dit ging bijna goed. Na het vervangen van de linkervoorremblokjes wilde het wiel niet meer draaien, dus zat het te vast, na alles weer los en vast gemaakt te hebben wilde het wel weer draaien en ging ik dus op weg. Na een paar minuten begon mijn stuur te trillen en ben ik meteen gestopt.
Nu stonden dus de blokjes in de fik en heb ik dit snel kunnen blussen met een fles drinken welke ik toevallig bij me had. Leuk is anders maar goed shit happens. Na een tijdje wachten weer rustig naar huis gereden zonder al te veel remmen en zijn we vandaag bezig geweest om alles te controleren en desnoods te vervangen.
Nu bleek dat de zuiger niet meer terugkwam en de blokjes dus op de schijf bleef zitten, als ik goed geluisterd heb. De schijf is gelukkig niet krom getrokken, iets wat we wel verwacht hadden, zelfs de nieuwe blokjes waren nog goed.
De schijf, de zuiger en de blokjes zijn helemaal schoongemaakt, maar er viel weinig te zien, ook konden we geen schade vinden.
Na de 1e testrit ging alles goed, hij remt weer als voorheen maar waren er toch nog een aantal puntjes waar we niet zo blij mee waren.
De linkerrem wordt 2x zo warm als de rechter, kan iemand me vertellen of ze nu niet weer in de fik vliegen.
Bij het onluchten van alle remmen zat de rem vrij bovenin, na de 1e minuut remmen moesten we weer diep trappen om te remmen, iets waar ik wel aan gewend ben, maar degene die naast me zat niet. We hebben geen lekkage kunnen vinden en na opnieuw ontluchten zit de rem weer bovenin, tot we gaan rijden.
Kan iemand me de juiste richting op sturen waar ik naar moet kijken, of is nu alles wel in orde.
Zaterdag heb ik mijn remblokken voor vervangen, dit ging bijna goed. Na het vervangen van de linkervoorremblokjes wilde het wiel niet meer draaien, dus zat het te vast, na alles weer los en vast gemaakt te hebben wilde het wel weer draaien en ging ik dus op weg. Na een paar minuten begon mijn stuur te trillen en ben ik meteen gestopt.
Nu stonden dus de blokjes in de fik en heb ik dit snel kunnen blussen met een fles drinken welke ik toevallig bij me had. Leuk is anders maar goed shit happens. Na een tijdje wachten weer rustig naar huis gereden zonder al te veel remmen en zijn we vandaag bezig geweest om alles te controleren en desnoods te vervangen.
Nu bleek dat de zuiger niet meer terugkwam en de blokjes dus op de schijf bleef zitten, als ik goed geluisterd heb. De schijf is gelukkig niet krom getrokken, iets wat we wel verwacht hadden, zelfs de nieuwe blokjes waren nog goed.
De schijf, de zuiger en de blokjes zijn helemaal schoongemaakt, maar er viel weinig te zien, ook konden we geen schade vinden.
Na de 1e testrit ging alles goed, hij remt weer als voorheen maar waren er toch nog een aantal puntjes waar we niet zo blij mee waren.
De linkerrem wordt 2x zo warm als de rechter, kan iemand me vertellen of ze nu niet weer in de fik vliegen.
Bij het onluchten van alle remmen zat de rem vrij bovenin, na de 1e minuut remmen moesten we weer diep trappen om te remmen, iets waar ik wel aan gewend ben, maar degene die naast me zat niet. We hebben geen lekkage kunnen vinden en na opnieuw ontluchten zit de rem weer bovenin, tot we gaan rijden.
Kan iemand me de juiste richting op sturen waar ik naar moet kijken, of is nu alles wel in orde.