Pagina 1 van 6

323F BG v6 ligt erin... EN LOOPT!!!

Geplaatst: 13 okt 2006, 11:21
door Eric
Hiephoi,

Ik ben momenteel bezig met een redelijk groot projectje, ik ben namelijk bezeg met het overlepelen van een 2.5i v6 blok (KL-03/DE uit een 626) in een 1.8i 16v 323f BG tje...

Zoals jullie wel kunnen begrijpen komt daat heel wat bij kijken want mijn type 323f is nooit geleverd met een v6 blok.

Om het geheel draaiend te krijgen heb ik dan ook een vracht aan mx-3 onderdelen nodig. Het onderstel van mijn auto is nagenoeg gelijk aan die van de mx3 dus zal ik veel onderdelen (ophanging, steekassen, fusee en achterbrug + veerpoten) van jullie mx3 moeten gebruiken.

In dit topic zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden wat betreft de vorderingen. Het project zal helaas in delen uitgevoerd worden omdat er tussendoor ook nog wat bijgespaard moet worden...

Hier zijn alvast een aantal foto's van de werkzaamheden die al zijn verricht aan de 626 (nouja.. wat er van over is) ...

Afbeelding

blokje...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

De volgende punten op de planning zijn het aanschaffen van de draagarmen (mx3), complete veerpoten (mx3), stabilisatorstang (mx3)... en waarschijnlijk nog wel een paar dingen waar ik zo even niet op kom.

Maar hier open ik nog wel een topic over in "tekoop aangeboden"

Groetjes
Eric

Geplaatst: 13 okt 2006, 12:10
door V6peter
Leuk project!!

Je bent volgens mij de eerste in Nederland die een KL-DE in een BG gaat rollen.

:bier:


Succes man!

Geplaatst: 13 okt 2006, 12:40
door M-Xtreme
gaaf dat is eens een keer iets anders als het btp blok wat ze in de "normaal" in de bg leggen. ik hoop dat het lukt. het lijkt me niet makkelijk.

Geplaatst: 13 okt 2006, 13:34
door justa
mooi project hoor. hoop voor je alles goed verloopt.
succes verder

Geplaatst: 13 okt 2006, 13:52
door Eric
Klopt Peter, Ik heb zowat heel internet afgezocht en het enige wat ik gevonden heb is 1 blauwe 323 hb met een KL-DE erin... maar die rijdt ergens aan de andere kant van de aardbol :)

@ M-Xtreme & justa:
dat het gaat lukken daar heb ik wel vertrouwen in, ik hoop alleen dat ik niet te veel ongeplande (dure) dingen tegen kom... Ik had er bijvoorbeeld ook al niet op gerekend dat de spoorbreedte 2 cm verschilt... dus dat wordt de spatbordjes uitrollen :?

Geplaatst: 13 okt 2006, 14:08
door WhiteFinish
Ik vind het knap dat je dit gaat proberen !!

succes ermee, en ik hoop dat je de benodigde informatie (hier) kan vinden

Geplaatst: 13 okt 2006, 18:16
door bramx3
vindt t een super project !!!

alleen ..... hoe ga je je wagen nu laten keuren ?
als wij van een 1800 na een 2500 v6 gaan , zien ze dat niet ( zo gauw )
maar van een 4 cil na een v6 gaan , dat zien ze
en zo kom je niet door de keur :(
tenzij je um na t rdw brengt en daar laat her keuren .

verder suc6 met de swap !!

Geplaatst: 13 okt 2006, 19:18
door V6peter
Gewoon in Utreg op de autoboulevard brengen,daar zitten verschillende "duistere" bedrijfjes..... :mrgreen:

Geplaatst: 13 okt 2006, 19:56
door bramx3
is dat zo ? :roll:

hmmm 8)























:mrgreen:

Geplaatst: 13 okt 2006, 20:39
door xedos
uuhh ik heb goed nieuws wat betreft het (apk) keuren van de auto. Dit geeft geen probleem meer sinds de nieuwe versoepelde regelgeving van de rdw. Juni dit jaar.De keurmeester hoeft niet meer te kijken naar de motorinhoud of aantal cilinders wat voorheen wel het geval was. ;) Alleen klopt je kenteken niet meer maar zowat? toch?