fuck fuck fuck, auto stuk :(

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

fuck fuck fuck, auto stuk :(

Bericht door BlackSheep »

damm km net terug van een lange dag in Geldermalsen, gaat net voor Maastricht me auto (bijna) stuk.

Versnellingsbak wil niet meer fatsoenlijk schakelen. Kregg hem nog met heel veel moeite, en geweld in de 1e versnelling, kon gelukkig nog thuis komen.

Wie kan me vertellen wat het meest waarschijnlijke is?
-drukgroep
-geen olie meer
-koppelingsplaten stuk ???

Het intrappen van het pedaal gaat heeel makkelijk, schakelen is niet meer te doen, als je hem in een versneeling wilt rammen dan hoor je dat de platen niet vrij lopen. ook tijdens rijden is iedere versnelling bijna niet te schakelen.

ANWB komt straks ook nog ff kijken, kan miss gebruik maken van vervangend vervoer regeling. zodra ik weet wat het is dan laat ik het weten. Maar als iemand nog wat gebruikte / gereviseerde 1.6 versnellingsbak onderdeln weet te liggen dan houd ik me alvast aanbevolen.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

aiiiiiiiii das aardig vervelend, hoop niet dat het een al te kostbaar plaatje wordt !
en wat het kan zijn ? geen id :oops:
suc6 ermee
(ps had je mijn pb-tjes nog gehad ivm de lights ? )
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

RichMX-3 schreef:aiiiiiiiii das aardig vervelend, hoop niet dat het een al te kostbaar plaatje wordt !
en wat het kan zijn ? geen id :oops:
suc6 ermee
(ps had je mijn pb-tjes nog gehad ivm de lights ? )


ja heb ik kerel, komt in orde. voor een foto zie mijn profiel. zal proberen je binnenkort een duidelijker foto to sturen.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

owjahhhhh dat zijn ze :mrgreen: gewoon netjes rood met chroom/zilver geen vies oranje erin :lol:
de rest regele we wel ff via pb
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Indeed erg klote voor je !!

Ik weet dat er in Venlo nog een mx3 1.6 staat. De versnellingsbak zit er nog aan. Deze mx3 staat er wel al minimaal 2 jaar en ligt aan zowel de achterkant als de voorkant redelijk in elkaar.


Zou een mogelijkheid zijn, maar ben niet zeker van de kwaliteit van de bak.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik weet bijna zeker dat er in ospel ( bij nederweert ) op de sloop nog een 1600 bak staat
bij www.relder.nl

verder zou ik niet durven zeggen wat er aan de hand zou kunnen zijn
maaruh suc6 met de reperatie man
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

heb eens met een frodje gehad dat ie ook niet meer wou schakelen..

je kon em wel in de 1 krijgen, maar dan moest je met je volle gewicht haast op de pook hangen...

nu was daarmee het probleem dat de koppelingskabel erg slap zat waardoor ie niet goed ontkoppelde... maar koppelingssysteem van een 1.6 is volgens mij grotendeels gelijk aan die van de V6 en dat is dus ook heel ander idee als dat frodje..

maar als ik zo lees lijkt mij de koppeling eerder de boosdoener als de bak zelf... als deze echt af is dan krijg je hem ook met geen mogelijkheid meer goed in de versnelling...

poetst ie zn tanden telkens als je wil overschakelen ( dat lekkere krassende geluid)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Versnellings bak lijkt me niet stuk Dennis aan je verhaal te lezen. Ik denk net zoals Turb dat je koppeling plus platen naar ze grootje zijn. Je hoort ook geen vreemd geluid als de MX stationair draait...
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

zo mannen net terug van de ANWB, heb voor deze week een leenwagen kunnen los lullen, kost me gelukkig niets.

Nog ff door de monteur laten kijken maar deze dacht zelf aan een gescheurde drukgroep. Hij is namelijk erg moeilijk in ze 1 te krijgen, en dan pakt hij heel laat op. Wanneer de motor niet draait gaat ie wat makkelijker in de 1.

Wanneer je echter probeert te schakelen (met draaiende motor) dan hoor je gewoon dat de koppelingsplaten niet vrij draaien. Dit alles lijkt mij dan ook dat het de drukgroep is en niet de platen zelf.
Nog ff remolie peil bekeken, want volgens de monteur was deze gekoppeld aan de versnellingbak (hydrolische schakeling, geen kabel) maar de olie was in orde, geen lucht te zien en peil was prima.

Morgenochtend kan ik me monteur bereiken en dan hoop ik dat ie deze week tijd heeft. Morgen maar meteen eens ff bellen wat een nieuwe drukgroep kost.

To be continued.....
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Egt balen kerel! eerst die ruit nu dit. Veel succes!
Afbeelding
Plaats reactie