Stappenmotor vraag

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ron Mx-3
Pilot
Pilot
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 mar 2005, 12:50
Locatie: Leende
Contacteer:

Stappenmotor vraag

Bericht door Ron Mx-3 »

Mijn auto heeft al een jaar last van een schommelend toerental bij warme motor. hij valt van 800 toeren ineens terug naar bijna afslaan, vooral bij een stoplicht als je even stilstaat blijft ie schommelen. Gasklephuis schoongemaakt, geen resultaat.. Nu denk ik dat mijn stappenmotor kapot is, kan iemand dat aan de hand van dit verhaaltje bevestigen of dat zo is? En wat een nieuwe stappenmotor kost of een gebruikte?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Kan je hem niet uit laten lezen??
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Zou goed je gasklpe kunnen zijn maar zeker ben ik niet. Zou hem eerst uitlezen als ik jou was. Een gebruikte gasklep kost ongeveer rond de 100 tot 150 euro. op marktplaats staat er 1 te koop aangeboden. van die uhh chritiaan. hij zegt altijd.. mankeerd niets aan. :mrgreen:
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

ik heb dat met mijn oude blok ook gehad dat schommelen,

heeft me al veel geld gekost ze hebben al van alles schoon gemaakt omdat ze dachten dat ze het hadden gevonden maar heeft nooit iets opgeleverd.
uiteindelijk ben ik naar m'stricht bij de mazda garage geweest om hem uit te laten lezen, maar dit heeft me ook geen goed resultaat gegeven want er was nergens een fout melding.

dus op de dag van vandaag weet ik nog niet waar het aan heeft gelegen.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Ik heb dat ook gehad, heb daar ook lang mee rond gereden met zo'n zelfde soort klacht. Toen ik eenmaal achterkwam dat mijn co te hoog was door een defecte luchtweger en had vervangen was het toerental probleem ook meteen opgelost. Zou dus kunnen dat jou luchtweger niet goed meer is. Maar zou ook valse lucht kunnen zijn via de rubber slang tusen luchtweger en gasklep. is die niet gescheurd van onderen?
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
Ron Mx-3
Pilot
Pilot
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 mar 2005, 12:50
Locatie: Leende
Contacteer:

Bericht door Ron Mx-3 »

Zal eens kijken, en anders breng ik m wel naar de Mazda dealer, weet je wat dat kost dat uitlezen? Want een financiele tegenvaller kan ik echt niet gebruiken nu..Of als ik een nieuwe stappenmotor moet gaan kopen :? ..Thanks iig voor de tips!! :bier:
Gebruikersavatar
Ron Mx-3
Pilot
Pilot
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 mar 2005, 12:50
Locatie: Leende
Contacteer:

Bericht door Ron Mx-3 »

Ik ben bij de dealer geweest en zaterdag word ie uitgelezen, kosten: 40 euro :bier: maarr dan, wat zal er kapot zijn :roll: Ik laat het zaterdag weten
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Topic geschoond. Als jullie ervaringen willen delen over christiaan of andere verkopers, in het Café aub.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

40 euro voor uitlezen? vind ik de hooftprijs! :blink: Kost bij ons 20 euro meen ik.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

xedos schreef:40 euro voor uitlezen? vind ik de hooftprijs! :blink: Kost bij ons 20 euro meen ik.


heb er ook iets van 20 a 23 euro voor betaald
Driven by a sixpack
Plaats reactie