Pagina 1 van 2

98 of 95

Geplaatst: 05 aug 2006, 12:00
door M-Xtreme
even een vraagje. ik heb zo een mx-3 met kl-ze. kan ik dan alleen nog maar op 98 rijden of kan ik gewoon 95 tanken??
ik wil natuurlijk wel dat de auto optimaal rijd maar het scheeld toch iets qua geld dus vraag het eerst..

nog een vraag tussendoor wat is de diameter van de luchtfilter (voor eventueel openluchtfilter)?

Geplaatst: 05 aug 2006, 12:19
door bramx3
om je eerste vraag te beantwoorden
ik rijd met me kl-ze altijd op 98 , tank ik 95 , dan merk ik dit dan ook vrijwel direct aan de prestaties.

en vraag 2 : welke diameter bedoel je ?
ik denk dat je de doorsnede bedoeld van de lucht pijp
deze zit op ongeveer 76 mm

Geplaatst: 05 aug 2006, 22:41
door M-Xtreme
oke dan bedankt voor de info 8).

Geplaatst: 06 aug 2006, 17:19
door cristof19
kan het eigenlijk kwaad als je eens vor een keer overschakelt op 98 om bv. te gaan sprinten.

Geplaatst: 06 aug 2006, 17:39
door turbulence
cristof19 schreef:kan het eigenlijk kwaad als je eens vor een keer overschakelt op 98 om bv. te gaan sprinten.


jazeker, kan je motor van in de soep lopen :?

tuurlijk niet joh... maakt niks uit....

persoonlijk zal het denk ik in de praktijk weinig tot niks uitmaken als je gaat sprinten..

alleen als je veel eist van de motor en deze sterk getuned is dan kan een hogere ronbrandstof helpen...

Geplaatst: 06 aug 2006, 19:51
door WhiteFinish
Volgens mij is het onzin om ron98 te gaan gebruiken. Hetzelfde als met VPower.

Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.

Geplaatst: 06 aug 2006, 20:37
door M-Xtreme
WitteFinish schreef:Volgens mij is het onzin om ron98 te gaan gebruiken. Hetzelfde als met VPower.

Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.


ja oke maar de kl-ze heeft een ander computer magagement en komt ook uit japan. daar rijden ze naar mijn weten op 101 ipv 95 of 98

Geplaatst: 07 aug 2006, 18:27
door cristof19
WitteFinish schreef:Volgens mij is het onzin om ron98 te gaan gebruiken. Hetzelfde als met VPower.

Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.


je computer heeft tog nix met de verbranding te maken. inspuiting wel maar verbranding niet of zit ik fout.

een hoger octaangehalte verbrand tog harder dat kan je ecu tog niet regelen

Geplaatst: 07 aug 2006, 18:38
door hyperman
ik tank altijd 95 en heb er geen problemen mee zelf op de rollerbank kwam ik hoger uit dan hij volgens de meting in japan (met octaan 100) zou moeten hebben.

Geplaatst: 07 aug 2006, 18:41
door WhiteFinish
cristof19 schreef:
WitteFinish schreef:Volgens mij is het onzin om ron98 te gaan gebruiken. Hetzelfde als met VPower.

Jou auto heeft namelijk een computermanagement die weet dat er ron 95 benzine ingespoten wordt, als er een hogere ron gehaalte in wordt gespoten weet je computer dit niet en zal dus niks anders doen.


je computer heeft tog nix met de verbranding te maken. inspuiting wel maar verbranding niet of zit ik fout.

een hoger octaangehalte verbrand tog harder dat kan je ecu tog niet regelen


Als ik mij niet vergis heeft het octaangehalte te maken met de felheid van verbranden. Bij fellere verbranding hoort ook meer lucht.
Wanneer je ecu dit niet weet zal dit ook niet plaatsvinden